• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite klockor, någon som vet något?

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Hej!
Jag hittade sex stycken klockor hos min farmor och undrar om det är någon som vet något om någon av dem?
Hon hade inte så bra koll och lika så vet jag inte så mycket heller än. Alla klockor stod still och ingen av dem verkade gå att skruva upp, någon gick dock på batteri verkade det som.

Så, årtal, möjlig renovering, kvalitet, och värde (just för man vill veta så att man inte står och snickrar med en dyrgrip), Alla klockor kommer stanna inom släkten!

2 bilder följer på varje verk:

1: Alltime armbandsur
u9esydu4.jpg

duna8use.jpg


2: Omega fickur
2ytuvu3y.jpg

2yburyby.jpg


3: Seiko armbandsur
hegymyra.jpg

apu9u5a3.jpg


4: Ebel armbandsur
gezy5u8y.jpg

2u6useta.jpg


5: Jemis armbandsur
vava7y3u.jpg

ha3agy3e.jpg


6: Omega armbandsur
3e3a6ege.jpg

da9upumy.jpg


Tack för er kunskap:)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Ok, hur går man tillväga för att få dem till å fungera igen? Bara skicka in dem till vilken urmakare som helst?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Tack Thomas! Men det är det den icke gör, den verkar ha erjat? Vet du vem som kan reparera den/renovera den?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det finns säkerligen en del urmakare som kan hjälpa dig. Men det första du bör veta är att en service inte är billig, skulle delar behöva bytas blir det dyrare. Så om du av någon anledning inte är sugen att spendera samma pengar på servicen som klockorna i sig är värda så är det ingen superbra idé.
Men eftersom du ska behålla dem så bör det inte vara något problem. Kul med släktklenoder överlag.

Det andra är var bor du? För det lättaste är att finna en urmakare som bor nära dig.

Omega officern var fin. Seikon ser ut exakt som en batteriklocka jag haft att göra med. Standardmodell.
 

TheMadToad

Omega
2-Faktor
Ja ok, Tack för infon:)
Jag bor i Malmö, men man kanske skulle kunna skicka klockorna till sthlm?

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Seikon är från 79. Inte värd många kr (kanske 500kr), men den är mysig ändå. Byt batteri själv och tuta och kör.
 
Topp