• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite klockor som har passerat med tillhörande bilder!

Jahaja, intresseklubben antecknar?

Lite personliga reflektioner bara över de senaste klockorna som har passerat, samt en drös bilder. Jag hoppas att det är uppskattat. :woot:

DSC_0530.jpg

Min första Submariner! Den lärde mig två saker. Dels att Rolex är det fabrikat som gör överlägset skönaste länkarna, samt att jag hädanefter föredrar klockor med datum! Perfekt klocka för hantverk!
DSC_0363mm.jpg



Breitling Super Avenger
DSC_0557-1.jpg

Denna klocka fick mig att inse att jag gillar stora och tunga klockor, även om 48mm är lite väl tungt för mina spinkiga handleder! :woot: Länken är dock överjävligt snygg på denna klocka!

DSC_0002_zpscfbf5903.jpg

Rolex Milgauss med vit urtavla!
DSC_0692.jpg

Sommarklockan #1, dock topptung och svår att anpassa länken på till ren perfektion. I övrigt en av de snyggaste klockor jag vet trots avsaknaden av datum.
DSC_0678.jpg

IMAG0051_zps967aae10.jpg

Här i sin naturliga miljö på mitt arbete!

DSC_0678.jpg

Rolex 16710, den snyggaste klocka jag någonsin sett, och den finaste klocka jag någonsin ägt. :)
DSC_0677.jpg

IMAG0126.jpg

Här blickandes ut över en av Sveriges finaste och viktigaste byggnadskonstruktion. :happyhappy:

Certina DS Action diver
DSC_0632_zpsacd8623e.jpg

Kollegan har en, jag köpte en som jag sålde, och sedan köpte en till åt min Svåger då han länge suktat efter en. Mycket fin klocka till kaffepengar (i sammanhanget!)

Panerai PAM112
Cheepo63 tillverkade ett par remmar till den här, och det är en sjukt fin instegspanna, även om jag idag är ruggigt sugen på en likadan fast med 8-days verket, vad heter ref?
DSC_0632_zpsc712c081.jpg


DSC_0619_zps94a118a9.jpg


DSC_0630_zpsaaf20b73.jpg


Testade en 42mm Explorer under sommaren..
DSC_0195.jpg

DSC_0212.jpg

Snygg och diskret, men jag saknar att kunna vrida på vridringen när jag sitter och har tråkigt. :depressed:

DSC_0711.jpg

Breitling Avenger Black Steel med gummirem. Den hängde med väldigt länge, även om remmen inte är den skönaste jag har testat i mina dagar.

Rolex 116710BLNR
DSC_0297.jpg

Den första Maxi-casen som jag äger! Sjukt snygg, kanske den näst snyggaste klocka jag har haft?

Avslutningsvis visar jag IWC 5001
DSC_0328_zps31e542d5.jpg

Helt makalös klocka, och om jag idag ska köpa något annat så är det inte osannolikt att det blir en likadan, fast kanske 18k om plånboken tillåter. :woot:

DSC_0320_zps3e0a2877.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Uppskattar din post, alltid trevligt läsa lite reflektioner och se vackra klockor :) Avengern i pvd är ju brutalt cool!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller med glassen om dina fotokunskaper, iwc'n är skönhet personifierad dock ner med storleken så köper jag direkt...
 

RDFG

Cartier
riktigt glassiga klockor..
En fråga som slog mig bara, submarinern överst har rehaut men lugholes och non-SEL. Vilka årsmodeller har så? Någon som har koll?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skön resa du beskriver!:)
IWC:n är ju riktigt fin!
Har kollat en, men då en 5001-14 med guldfärgade visare.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jahaja, intresseklubben antecknar?

Lite personliga reflektioner bara över de senaste klockorna som har passerat, samt en drös bilder. Jag hoppas att det är uppskattat. :woot:

DSC_0530.jpg

Min första Submariner! Den lärde mig två saker. Dels att Rolex är det fabrikat som gör överlägset skönaste länkarna, samt att jag hädanefter föredrar klockor med datum! Perfekt klocka för hantverk!
DSC_0363mm.jpg



Breitling Super Avenger
DSC_0557-1.jpg

Denna klocka fick mig att inse att jag gillar stora och tunga klockor, även om 48mm är lite väl tungt för mina spinkiga handleder! :woot: Länken är dock överjävligt snygg på denna klocka!

DSC_0002_zpscfbf5903.jpg

Rolex Milgauss med vit urtavla!
DSC_0692.jpg

Sommarklockan #1, dock topptung och svår att anpassa länken på till ren perfektion. I övrigt en av de snyggaste klockor jag vet trots avsaknaden av datum.
DSC_0678.jpg

IMAG0051_zps967aae10.jpg

Här i sin naturliga miljö på mitt arbete!

DSC_0678.jpg

Rolex 16710, den snyggaste klocka jag någonsin sett, och den finaste klocka jag någonsin ägt. :)
DSC_0677.jpg

IMAG0126.jpg

Här blickandes ut över en av Sveriges finaste och viktigaste byggnadskonstruktion. :happyhappy:

Certina DS Action diver
DSC_0632_zpsacd8623e.jpg

Kollegan har en, jag köpte en som jag sålde, och sedan köpte en till åt min Svåger då han länge suktat efter en. Mycket fin klocka till kaffepengar (i sammanhanget!)

Panerai PAM112
Cheepo63 tillverkade ett par remmar till den här, och det är en sjukt fin instegspanna, även om jag idag är ruggigt sugen på en likadan fast med 8-days verket, vad heter ref?
DSC_0632_zpsc712c081.jpg


DSC_0619_zps94a118a9.jpg


DSC_0630_zpsaaf20b73.jpg


Testade en 42mm Explorer under sommaren..
DSC_0195.jpg

DSC_0212.jpg

Snygg och diskret, men jag saknar att kunna vrida på vridringen när jag sitter och har tråkigt. :depressed:

DSC_0711.jpg

Breitling Avenger Black Steel med gummirem. Den hängde med väldigt länge, även om remmen inte är den skönaste jag har testat i mina dagar.

Rolex 116710BLNR
DSC_0297.jpg

Den första Maxi-casen som jag äger! Sjukt snygg, kanske den näst snyggaste klocka jag har haft?

Avslutningsvis visar jag IWC 5001
DSC_0328_zps31e542d5.jpg

Helt makalös klocka, och om jag idag ska köpa något annat så är det inte osannolikt att det blir en likadan, fast kanske 18k om plånboken tillåter. :woot:

DSC_0320_zps3e0a2877.jpg

Mycket trevligt, tack för intrycken!
 

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Tack för ett trevligt reportage. Grymma bilder dessutom. Blir sugen på en Super Avanger nu, gillar också stora dinkor :D
 
Topp