• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite nya modeller från Japan

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det har ju släppts massa nya från Seiko precis, men ingenting som lockar mig.

SARG001 (003 Black dial)
SARG005 (007 Black dial)
SARW007 (009 Black dial)
SARW010
SARX013 (015 Black dial)
SARX017
SDGC021 (023 Black dial)
SDGC025
SDGC027 (500 piece Ltd Edition collaboration with Russian Vodka brand "Eristoff")
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
SBGA099 och SBGA101.
Spring Drive, 40.5mm, SS, Lume.

SBGA099.png


SBGA101.png

Många lika nu... Krona för Jokkmokkswe
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Det har ju släppts massa nya från Seiko precis, men ingenting som lockar mig.

SARG001 (003 Black dial)
SARG005 (007 Black dial)
SARW007 (009 Black dial)
SARW010
SARX013 (015 Black dial)
SARX017
SDGC021 (023 Black dial)
SDGC025
SDGC027 (500 piece Ltd Edition collaboration with Russian Vodka brand "Eristoff")

Ja du där var det inte många blivande klassiker. Usch!

(ev med undantag för SARX015)
 
quote="Molle, post: 270859, member: 113"]Nuvarande GS med lume (utöver de två ovan):
....[/quote]

Alltså, vet inte redigt om jag tycker om hur de "förstör" visarna med lumen. Finns som tur är en hel drös med GS som kör mer stilrena visare, typ alla SBGA-modeller, utan dykarna.
Nae, SBGA001 och SBGE005 är fortfarande mina favorit.

Jag menar, titta bara!

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, vet inte redigt om jag tycker om hur de "förstör" visarna med lumen... [/quote]

Jag har inte sett visarna med lume IRL, men så mycket tycker jag inte lyset förstör även om jag inte tycker lume är nödvändigt på de visarna eftersom reflektionerna blir så bra ändå.

20130619-01-b.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Varför är det så stora kronor?
( en seriös fråga )
Är det en design eller är spring drive tungt att dra upp?
(Spring drive frågan mindre seriös)
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Kladdet flera av dem har till vänster på urtavlan är inte det en indikator av gångreserv? Trodde inte seiko hade det i sina billigare automatiska?
 

JayJay

Rolex
Kladdet flera av dem har till vänster på urtavlan är inte det en indikator av gångreserv? Trodde inte seiko hade det i sina billigare automatiska?
Spring Drive klockorna börjar prismässigt strax över 30k. Är inte vad jag skulle beskriva som billigt i a f. Som svar på frågan (vars allvarsfrad är oklar): Ja, det är en gångreservsindikator.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför är det så stora kronor?
( en seriös fråga )
Är det en design eller är spring drive tungt att dra upp?
(Spring drive frågan mindre seriös)

Det är enbart en designgrej. Spring drive-urverken är lika smidiga att vrida upp som vanliga automatverk (kanske lite hårdare), men med fördelen att uppvridningen går mycket fortare (färre varv).
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Klockan ovan får mig att tänka på deras 6R20 kaliber veckodag/datum/kraftreserv. Är det något de slopat totalt?
 
Topp