• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite nytt tack !!

Medstil

Omega
Rolex eller Omega !!

Nu blir många arga ;) har haft många Omega men det är som bilar från VAG tråkigt men funkar.
Bilen för alla, klockan för alla...

Rolex och Omega alltid rätt :) Men försök tänka utanför boxen finns så galet mycket coola klockor...
Tänk va kul vi hade haft här om vi bara skulle visa upp våra VW sorry OMEGOR och ROLLAR ;)
Fel av mig har säkert haft 20 Omega ( Lite mindre Rolex ) och det är jättefina klockor men vi vill se lite nytt :)

Ps. Jag kör BMW lite mesigt det med, borde köra Masserati eller iallafall ALFA, dricka Prosecco till lunch ja ni fattar...

Ha D / Mathias
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ron-Burgundy-What-Did-You-Say-Anchorman.gif
 

Medstil

Omega
Visa gärna exempel på "coola" klockor då jag har svårt att tänka utanför den här boxen...

Menigen var inte att jag skulle göra detta utan att vi alla tog ut svängarna lite mer :), lätt att fastna i ett vanemönster.
Som tex att jag kör bmw, gillar det men lite trist kanske...blir nog jagga eller något annat nästa gång...
Jag köpte nyligen en Jean Richard Supercool klocka, såld nu tyvärr men nya oväntade klockor på G.
 

Medstil

Omega
Varken något med mig eller mina ägodelar är vidare coolt. Där ligger mitt problem. -upp med COOLA grejor!
Tex. Bell@Ross ett företag som går utanför ramarna lite, kommer jag köpa en snart.
Problemet är alltid att andrahandsvärdet är sämre, men om man köper begagnat
Så är det ju bara en fördel :)
 

Marckus

Panerai
Br03-92, faktiskt en lite uppfriskande vårklocka och var kul att ha ägt. Dock med ett fantastiskt dassigt värdetapp som slutkläm på relationen. Men det var det väl värt...
image.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag har läst inlägget tre gånger nu men förstår fortfarande inte vad det är vi ska diskutera? Omega är tråkigt men är alltid rätt? Vad är en cool klocka?
 
  • Like
Reactions: ZQT

Medstil

Omega
Vad enkelt det blev när man formulerade sig så! Jag kommer köpa det jag vill ha oavsett vilken "box" man ska tänka utanför. Och då blir det förmodligen Rolex. Tråkigt eller ej...

Jag gillar Rolex och har haft flera, och många Omega.
Tanken var lika mycket riktad till mig själv att vi följer samma spår lite, fel eller inte vad vet jag ??
Känns bara som det kunde vara kul med lite nya märken här ibland.
Dominansen av Rolex och Omega är säkert 80% och jag bidrar oftast till detta med :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Rolex och har haft flera, och många Omega.
Tanken var lika mycket riktad till mig själv att vi följer samma spår lite, fel eller inte vad vet jag ??
Känns bara som det kunde vara kul med lite nya märken här ibland.
Dominansen av Rolex och Omega är säkert 80% och jag bidrar oftast till detta med :)

Vet inte var du fått 80% ifrån (det kan säkert stämma men jag antar att det är en gissning ;) ) men jag skulle tro att forumet följer marknaden i stort. Och då är Rolex och Omega störst. Tycker ändå att vi har en ganska bra blandning här på forumet med många andra märken också. Vi har ju ett gäng Seikofantaster t.ex. :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Fattar ingenting. Bra grejjer måste väl inte alltid vara coola, utan helt enkelt bara bra. Och därmed coola ändå.
 
Topp