• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite off topic då. Filmer från Frankrike ni borde se ;)

S

Sulan

Guest
När ni tröttnat på all Hollywood shit som kom dom senste tio årsen!!!

Tre riktigt bra filmer från Frankrike ;) alla finns på thebay, enjoy ;)


Tell No One


Switch


Go fast
 

Bodén

Panerai
Älskar fransk film. Två klassiker är ju Amelie från Montmartre och Jean de Florette. Uuuunderbart!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
"Fiender emellan" med fransk/rysk/belgaren Gerard Depardieu är en personlig favorit.
 

Marckus

Panerai
På tal om filmer i Frankrike. Titeln Hangover var nog för avancerad engelska varför man valde något mer lättförstått men ändå målande...
sbNECts.jpg
 
C

China

Guest
Har Luc Beson haft ett finger med i spelet, så kan det bli Franskrostat. Kamikaze är en gammal favorit, lite lagom Franskt skruvad med udda karaktärer.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Såg också Tell no one igår. Helt ok film. Ifall ngn har fler rekommendationer på netflix filmer så tar jag tacksamt emot dom. Svårt att hitta ngt vettigt i deras menysystem.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Såg också Tell no one igår. Helt ok film. Ifall ngn har fler rekommendationer på netflix filmer så tar jag tacksamt emot dom. Svårt att hitta ngt vettigt i deras menysystem.

Prova att använda sökfunktionen i stället för att scrolla som en galning. Har för mig att du även kan söka på skådis, inte bara titlar... Eller var det Apple TV...? Nåja - du har en sökfunktion i vilket fall på Netflix
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Prova att använda sökfunktionen i stället för att scrolla som en galning. Har för mig att du även kan söka på skådis, inte bara titlar... Eller var det Apple TV...? Nåja - du har en sökfunktion i vilket fall på Netflix
Jodå, jag har hitta sökfunktionen men problemet är vad man ska söka på. Hade varit coolt om man exempelvis kunde söka på bara franska filmer, eller filmer med högre imdb betyg än 7 osv.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jodå, jag har hitta sökfunktionen men problemet är vad man ska söka på. Hade varit coolt om man exempelvis kunde söka på bara franska filmer, eller filmer med högre imdb betyg än 7 osv.

Ja det hade varit smutt - synd att det inte finns. Men om de hade satt in IMDB-funktionen, så hade väl för många av deras filmer fallit bort, ha ha. Man borde även kunna skapa "att se listor", dvs hittar man en film man vill se senare, så borde man kunna lägga till den i en listan. Då har man ju något att beta av löpande

Loggar man in på datorn så går det ju att söka rätt OK via deras genrer etc. Netflix via Apple TV är ännu knöligare att söka...

Har du tråkigt i kväll - kolla på nån av dessa (om du inte redan gjort det förstås....):
- The Town
- Gone, Baby Gone
- Downfall (Der Untergang)
- No Country for Old Men
- Memento
- Training Day
- Collateral
- The Road
- Old Boy
- Infernal Affairs
- Lost in Translation
- Precious
- 21 Grams
- Perfume
- The Wrestler
- I am Love
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Spanade Mesrine i går. Riktigt bra!

För er med Netflix kan jag varmt rekommendera House of cards. Riktigt tung serie.
 
Topp