• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite orolig över omega symbolens placering

mackanjo

Breitling
tjena, tänkte om ni kunde hjälpa mig reda ut detta. Jag har köpt en klocka och den levererades idag ( har dock inte hunnit hämta ut den) den är köpt av PlusWatch som fått väldigt bra rekommendationer här på klocksnack,eBay samt chrono24. Nu när jag tittar närmare på bilderna så ser jag att omega symbolens placering inte är helt i mitten av texten nedanför. Den är liksom placerad mer åt höger om man utgår från E som är under i Omega. Har googlat runt lite men hittar inte direkt något, dock om man kollar andra bilder på samma modell tycker jag det ser ut som att vissa är mer åt vänster, vissa mitt i och vissa till höger. Hur sitter er symbol och vad tror ni? Fake eller äkta? Börjar bli nojjig. Här är en länk till klockan också. Tack för hjälpen!

https://www.chrono24.se/omega/speed...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    53.1 KB · Visningar: 628

M.U

Rolex
Bara för att symbolen inte är helt i linje ovanför E:et så betyder det inte att den är fake. Det kan vara helt centrerat ovanför texten då tex. ett stort O kräver mer "plats" än ett litet E i texten. Sedan kan det även ha med vinkel på ur/kamera att göra. Så gör så att du hämtar ut klockan senare idag/imorgon, kolla lite på den, bli antagligen jävligt nöjd och släng denna tråden ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har svårt att tro att den är fake. Väldigt väldigt bra gjord i så fall. Kolla på helheten, inte bara loggan. Sunbursttavla, avancerat urverk mm.
 

mackanjo

Breitling
Tack som fan för svar! Min första "riktiga klocka" så därför jag är hispig. Har inte nojjat någonting sen jag betalade. Allt gick smärtfritt, skickade klockan samma dag och den anlände idag. Jobbar borta och kan därför inte hämta den förrns imorgon. Sjukt sugen nu. Tack för svaren :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul val som första "riktiga klocka"!
Många roliga komplikationer att leka med. :D
 

mackanjo

Breitling
Tack allihopa! Ska definitivt slänga upp en bild på skönheten när den sitter på och en rescension också på hela köpet :)
 

mackanjo

Breitling
Ska flytta över till dagens klocka när jag hämtat ut den och skrivit några rader :) Jävlar va sugen jag är nu! En sista fråga bara, haha sen ska jag sluta nojja och gå raka vägen till uthämtningstället och plocka ut den imorgon. Men på sista bilden ser ni att warranty kortet ligger. Det ser ut som det är blurrat, för det står ju inget där. Jag har frågat om allt står på "pappren" och alla datum och serie.nr ska finnas säger han. Är det detta Warranty kortet som är "pappren" eller ska det följa med mer saker som jag bör kolla efter? Och om det nu skulle vara så att de där kortet faktiskt är tomt, skall jag då skicka tillbaka klockan?

Kanske lite dumma frågor men som sagt, första klockköpet och dessutom utomlands så vill bara försäkra mig om att jag förstår allting :)
Tack återigen för allas svar.

MVH Marcus
 

Cryssarn

Rolex
Ska flytta över till dagens klocka när jag hämtat ut den och skrivit några rader :) Jävlar va sugen jag är nu! En sista fråga bara, haha sen ska jag sluta nojja och gå raka vägen till uthämtningstället och plocka ut den imorgon. Men på sista bilden ser ni att warranty kortet ligger. Det ser ut som det är blurrat, för det står ju inget där. Jag har frågat om allt står på "pappren" och alla datum och serie.nr ska finnas säger han. Är det detta Warranty kortet som är "pappren" eller ska det följa med mer saker som jag bör kolla efter? Och om det nu skulle vara så att de där kortet faktiskt är tomt, skall jag då skicka tillbaka klockan?

Kanske lite dumma frågor men som sagt, första klockköpet och dessutom utomlands så vill bara försäkra mig om att jag förstår allting :)
Tack återigen för allas svar.

MVH Marcus
kan det vara så att han bara censurerat det för bildens skull?
 

Cryssarn

Rolex
Ja det var det jag tänkte också. MEN om det nu skulle visa sig vara tomt på det kortet, då är det bara skicka tillbaka eller?
jag är tyvärr fel person att svara på den frågan. har aldrig köpt en klocka utomlands. :(
men försök att inte oroa dig över det. ta det när och om det blir aktuellt ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är klockan äldre än två år?jag utgår från det eftersom priset är så låg. I så fall har garantikortet ingen betydelse ur garantisynpunkt. Dessutom har du väl ett års in house-garanti från säljaren?
 

mackanjo

Breitling
Är klockan äldre än två år?jag utgår från det eftersom priset är så låg. I så fall har garantikortet ingen betydelse ur garantisynpunkt. Dessutom har du väl ett års in house-garanti från säljaren?

Yes den är från 2004 så ur den synpunkten är det inte viktigt. Japp får 12 månader från säljaren också :)

gissar lite att det fortfarande är äktheten som spökar lite

Ja precis, eller i alla fall att alla papper osv är korrekt så jag får rätt vara. Men nu slutar jag med de här haha! Ska hämta klockan imorgon om jag tar mig hem innan kl 19 :D Såg att han hade blurrat massa andra kort också så är säkert bara det. Tack igen för alla svar, nu kan man söva gött!
 

Cryssarn

Rolex
Yes den är från 2004 så ur den synpunkten är det inte viktigt. Japp får 12 månader från säljaren också :)



Ja precis, eller i alla fall att alla papper osv är korrekt så jag får rätt vara. Men nu slutar jag med de här haha! Ska hämta klockan imorgon om jag tar mig hem innan kl 19 :D Såg att han hade blurrat massa andra kort också så är säkert bara det. Tack igen för alla svar, nu kan man söva gött!
det blir nog bra :)
 

mackanjo

Breitling
Tjena allihopa! Ursäktar att det dröjt! Suttit i en bil hela dagen och hämtade ut klockan för någon timme sen! Suttit och pillat med den ett bra tag! Haha, jag älskar den. Fantastiskt bra skick på den, nästan bättre än bilderna. Det var bara det där warranty-kortet som är tomt. Ser ut som dom strykit över de gamla för något år sedan. Men med tanke på skicket på klockan och hur den ser ut, samt era åsikter känner jag mig ändå trygg i mitt köp. Säljaren skickade med ett nytt sådant kort med sin underskrift, namn och modell på klockan. Borde väl räcka?

Nu till recensionen!
Allt har gått väldigt bra med Plus Watch som säljare så kan egentligen bara ge grönt ljus där! Skickade pengarna, dagen efter hade han skickat den och nästkommande vardag var den framme. Suveränt och 5 av 5 till dem.
Klockan som sagt är jag väldigt nöjd med, bättre än på bilderna och den tickar på fint! Min första "wrist shot" kommer här! // en mycket nöjd Speedmaster ägare
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    157.2 KB · Visningar: 114
Senast ändrad:

P-vakten

Patek
2-Faktor
Vad roligt att höra, nu saknas ju det bara några härliga bilder så vi andra också kan få dela din glädje ;)
 
Topp