• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite större tyngre klocka Omega

N.Bathes

Cartier
Hej på Er!!!
Skall köpa min första dyrare koocka efter ångestmånader... Är en sån som kan vela ganska länge... men mycket pengar ju!!
Vill ha en Omega seamaster planet ocean Titan

Min fråga är till er som har en eller liknande storlek
Hur är den att ha på handleden i längden tex hela dagar?? Är den tung och obekväm??
Första timmarna går ju bra men hur är den i längden??
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har jag ingen Omega, men jag skulle säga att det mer handlar om hur klockan sitter och inte själva vikten.

Min tungviktare är en Sinn U1 som väger in på respektabla 225gr med länk. Känner av den mindre än flera andra av mina klockor med betydligt lägre vikt.

Och skulle man mot all förmodan tycka att det var fysiskt ansträngande att bära upp en klocka en hel dag så anser jag nog att man får se det som en hint att det är dags att uppsöka närmsta gym.
 

Ricrob

Patek
Titan är ju svinlätt, nästan som aluminium eller vad säger du @Pappi ?

POn har en grymt gedigen länk och den är trygg på handleden.

Eller vad säger ni @Ricrob @RicVin ?
Ja, precis. Väljer du titan kan du omedelbart sluta oroa dig för trött arm. F.ö. är PO ett stabilt val. Tidlös och snygg design med vettigt andrahandsvärde osv. Jag har en PO XL till salu just nu, den finns i Sthlm och du är välkommen att klämma känna och testa om du finns i närheten, oavsett om du ämnar köpa den. :)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Titan väger ingenting! :)

Hälsningar,
Panerai i Titan

FullSizeRender (5).jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Titan är för tunnisar!!
image.jpeg

Klockan både syns och känns.. Men efter en liten stund tänker i alla fall inte jag på varken storlek eller vikt. Givetvis om man byter från en lättare klocka så blir kontrasten stor. Men i långa loppet inget som stör.
Det är däremot liite svårt att få in den under alla manschetter... Trots min bild ovan:)
 

Norra

Panerai
Jag gillar tunga klockor (som inte nödvändigtvis behöver vara stora), därför hatar jag titan. Med andra ord behöver du som tidigare nämnt ej oroa dig om vikten på en PO i titan. Däremot priset om du hade tänkt köpa klockan ny.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag gillar tunga klockor (som inte nödvändigtvis behöver vara stora), därför hatar jag titan. Med andra ord behöver du som tidigare nämnt ej oroa dig om vikten på en PO i titan. Däremot priset om du hade tänkt köpa klockan ny.
+1 Titan är trams, känns som klockan är fylld av helium. Men om du gillar det så ska du naturligtvis köra på det :)
 

N.Bathes

Cartier
Känns bra!!!
Köper man en sån dyr klocka vill man ju trivas med den på handleden...
Det kommer jag säkert att göra hoppas jag!!!
Men som sagt
Jag är en velare, men jag får göra slag i saken Nu!!!
Många skriver att man kan få klockor till bra pris även hos fysisk butik även om man gämför hos uret.se och Mywatch.nu
Får väl testa
Roligare att köpa i "riktig" butik" men det finns gränser med hur mycket dyrare dom är....
 

N.Bathes

Cartier
Har bara testat den i stål länk...
Skiljer inte "så" mycket i pris på titan och stål på Mywatch så tänkte att man lika gärna kunde passa på att ta Titan....
Men nog bäst att testa hur den känns på!!!
 
Topp