• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite sugen på något nytt och ovanligt..

Bu eller bä, vågar du gå utanför det vanliga konglomeratet?

  • Ja, underbar

    Röster: 34 25.6%
  • Nej, överdriven och vulgär

    Röster: 40 30.1%
  • Intetsägande

    Röster: 59 44.4%

  • Totala väljare
    133

Portofino

Panerai
Deras Tonda 1950 tycker jag är fantastisk! Grym finish!
parmigiani-fleurier-tonda-1950-main_0.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Modellen är varken elegant eller cool, ganska identitetslös och tråkig. Säger som alltid, kolla GO, Zenith, JLC eller liknande.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hustru dissar och så gör även mina vänner, men har jag fel? Förutom problemet med piggyback från Dubois-Depraz så är den väl underbar?

Behöver jag nämna att den är 40mm och bandet är 24 och från Hermes.

Franks Ur är enda ÅF i Sverige så de är "a rare bird".


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Jag är också "a rare bird". Do the math.
 

Rivalen

Rolex
Spencer, du överraskar och det är trevligt. För du väljer ju efter din smak till slut ändå. Själv hade jag inte valt den och det är tavlans utseende som inte faller mig i smaken.

Själv har jag handpenning på en klocka i min osäkra zon och lite utanför det vanliga och är förtjust över att jag tog steget, så jag tror att jag kan förstå och uppskatta hur du tänker.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Lite plottrig för mig personligen, men kör på om du tycker om den.
Det är ju inte värre än att du flippar den om ni inte trivs ihop.
 

finnirgens

Panerai
Tycker färgerna på armband, urtavla och index harmonerar fint. Dock lirar inte boettens form, bandbredden och subdailsen enligt mig:)
 

M1984

Omega
Köp om du är sugen! Personligen tycker jag de finns snyggare klockor som också är rätt ovanliga. Köpte med min Glashütte där, dom har ett flertal riktigt fina modeller, tycker du får mycke Pang för pengarna med GO.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
glashutte-original-seventies-chronograph-panorama-date-collection.jpg

IMG_6795.JPG

Glashutte-Original-Seventies-Panorama-Date-movement-watch.jpg

Glashütte Original, någorlunda ovanliga, snygga, stilfulla, riktigt snygga tavlor och visare samt några av de mest estetiskt tilltalande urverken man kan köpa för en någorlunda möjlig prislapp. De tillverkar även de flesta modellerna i stål vilket inte exempelvis Lange gör.

Den GO seventies är så jävla cool!
 

Orson

Omega
2-Faktor
Den såg lite parfymig ut, deras andra modeller som folk har tipsat om ser bättre ut. MEN, smaken är ju som baken =)
 
Topp