• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite tips kring Speedmaster 3569.31

Sjuhundra

Omega
Tjäänna!

Jag har kärat ner mig lite i 35årsutgåvan av månklockan. Omega Speedmaster Professional 3569.31 Apollo 11 - 35th Anniversary Panda dial.

Problemet är att jag vet för lite om den. Självklart kan jag sätta mig och läsa på tills ögonen blivit fyrkantiga men det känns mycket roligare att höra era åsikter.

Det verkar inte finnas så jättemånga till salu ute på "www" och får en känsla av att den kan vara rätt svårsåld as well... Vad tror ni om andrahandsvärde och "flippstatus"?

Alla tips och råd kring klockan uppskattas stort :)

(Lånade bilder)
speedmas 1.jpg
speedmas 2.jpg
speedmas 3.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sjukt snygg!
Finns det inga alls till salu? Svårsåld har jag svårt att tro, dock borde den gå hitta begagnad till ett rimligt pris. Skulle inte köpa en ny personligen pga just flipprisken.
 

Isodor

Audemars
Jag tror inte den är speciellt svårsåld.

Kanske tar det lång tid på KS endast men dessa Omegor börjar bli mer och mer uppskattade där ute.

Riktigt trevlig f.ö!
 

Apansson

Torpare
Mycket fin. "Problemet" med speedmasters är väl att folk vill ha månklockan bara för att. Den där är dock en av de mer lyckade varianterna, så borde inte vara omöjligt att iaf få pengarna tillbaka. Kör!
 
Kollade denna modell samtidigt som jag köpte min Gemini 4 Speedy. Båda dessa modeller är ju ganska eftertraktade, i synnerhet den du gillar. Prislappen är nog kring 40k i dagsläget. Min gissning är att den nog håller sitt värde bra, även om antalet köpare är mindre än på en vanlig Speedy.
 

Galaxy

Rolex
Kollade denna modell samtidigt som jag köpte min Gemini 4 Speedy. Båda dessa modeller är ju ganska eftertraktade, i synnerhet den du gillar. Prislappen är nog kring 40k i dagsläget. Min gissning är att den nog håller sitt värde bra, även om antalet köpare är mindre än på en vanlig Speedy.

Wow, den är utan tvekan en av de snyggaste klockorna jag sett. Har du några bilder?

3569.31 var galet snygg den med, hade inte sett den innan.
 

Ryttaren

Rolex
Ju mer jag tittar på den vita desto läckrare känns den. Har svårt att tänka mig att den är svårflippad, iaf om priset ligger runt 30-35k. Har iaf seglat upp högt på min vill-ha lista :)

Edit, även den blå Gemini modellen var snygg som attan, och jag som generellt är emot Omegas alla limited-serier som kommer varje år.
 

Sjuhundra

Omega
Ju mer jag tittar på den vita desto läckrare känns den. Har svårt att tänka mig att den är svårflippad, iaf om priset ligger runt 30-35k. Har iaf seglat upp högt på min vill-ha lista :)

Edit, även den blå Gemini modellen var snygg som attan, och jag som generellt är emot Omegas alla limited-serier som kommer varje år.


hehe ja håller med! kanske lätt att man tänker på Bondklockorna och någon onajs PO när man hör "Omega+Limited+anniversary+blablabla..."
 

Ryttaren

Rolex
Bumpar den här tråden lite angående en ennan vittavlad speedy som uret har.

Den närmaste jag hittat är en limited (såklart) serie från 1997 som såldes i 500 ex.
Eller finns det aftermarket tavlor som ser ut så...de har inte skrivit särskilt mycket i beskrivningen.

Gillar den skarpt...men ingen aning om pris är rimligt.

http://www.uretvintage.se/omega-speedmaster-pv-26194.html

Ser likadan ut:
http://www.speedywatches.com/reference-section/special-editions/speedmasters_3450818_italia/
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Riktigt cool och annorlunda, aldrig sett tidigare.

Angående topic, så kan jag inte hjälpa till dessvärre :)
 

Sjuhundra

Omega
Bumpar den här tråden lite angående en ennan vittavlad speedy som uret har.

Den närmaste jag hittat är en limited (såklart) serie från 1997 som såldes i 500 ex.
Eller finns det aftermarket tavlor som ser ut så...de har inte skrivit särskilt mycket i beskrivningen.

Gillar den skarpt...men ingen aning om pris är rimligt.

http://www.uretvintage.se/omega-speedmaster-pv-26194.html

Ser likadan ut:
http://www.speedywatches.com/reference-section/special-editions/speedmasters_3450818_italia/


När det gäller pris på uretvintage så är väl lite överpris standard där. :) Kolla runt på de amerikanska forumen så kan du nog hitta en bra prisbild!
 

Ryttaren

Rolex
När det gäller pris på uretvintage så är väl lite överpris standard där. :) Kolla runt på de amerikanska forumen så kan du nog hitta en bra prisbild!

Har kollat lite mer på den 345.0818 som jag trodde det var, men verkar som de ska ha glasbaksida, så frågan är om det är en franken med bytt urtavla/visare. Ska även ha cal 1863.

Jag har mailat uretvintage och frågat om ref, samt första siffrorna på serienummret. Alla i den där Italien serien verkar börja på 48xxxxxx.

Visst ligger de lite högt i pris generellt, och speciellt vissa "ovanligare" modeller kan ju ha riktiga fantasipriser.
 
Topp