• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten JLC Reverso GTG

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Myste lite med Jaganata på Rob idag strax innan stängning. Märks att min är 10 år mer sliten :)

Lite snabba iphonebilder
null_zps0bb1c895.jpg


null_zpscb0d264b.jpg


null_zps3a87b5ca.jpg


Min är tillbaka på länken....:)
 

Sond

Patek
I höst ska jag hitta en ny klädsel till Min Duo. Jag är inte så förtjust i länken men någon som vet vad det kostar begagnat och hur svårt det är att hitta? Annars lutar det nog åt ett lite mörkare Cordovan. Dessutom måste den in på service. Det lär väl inte bli en billig resa... Och om jag förstått det rätt tar det lång tid...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
I höst ska jag hitta en ny klädsel till Min Duo. Jag är inte så förtjust i länken men någon som vet vad det kostar begagnat och hur svårt det är att hitta? Annars lutar det nog åt ett lite mörkare Cordovan. Dessutom måste den in på service. Det lär väl inte bli en billig resa... Och om jag förstått det rätt tar det lång tid...
Kolla accessoriesavdelningen på c24, där finns en del grejer....
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Man kanske skulle ha en reservo som dressare... Verkar dock vara en djungel med alla varianter och storlekar.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Man kanske skulle ha en reservo som dressare... Verkar dock vara en djungel med alla varianter och storlekar.
Svinlätt; classique är för liten, grande taille är vad vi i tråden har även om min gran' sport är pyttelite större än gt, grande reverso är lite större och så 976 som är ytterligare lite större. Lite betyder på reversospråk just lite, skillnaderna är inte enorma. Sen bär de ofta större än vad måtten vill påskina pga wrist presence.... Så finns ju squadramodellerna men de är ju fyrkantiga :confused:
 

Sond

Patek
Kolla accessoriesavdelningen på c24, där finns en del grejer....
Tack för tipset. Ibland känns det som jag stundtals är den mest frekvente svenske besökaren där. Men har aldrig tänkt på att det finns en reservdelsavdelning..:)

Man kanske skulle ha en reservo som dressare... Verkar dock vara en djungel med alla varianter och storlekar.

Reverson är helt grym som dressare. Jag köpte Duo då jag tycker det är lite speciellt att ha två klockor i en..:) Jag är så barnslig att jag gillar att ha den vita sidan upp på dagen under möten och sedan om det är middag på kvällen flippar jag över till den mörka sidan..;)
 

Sond

Patek
Svinlätt; classique är för liten, grande taille är vad vi i tråden har även om min gran' sport är pyttelite större än gt, grande reverso är lite större och så 976 som är ytterligare lite större. Lite betyder på reversospråk just lite, skillnaderna är inte enorma. Sen bär de ofta större än vad måtten vill påskina pga wrist presence.... Så finns ju squadramodellerna men de är ju fyrkantiga :confused:
Var inte de som visades av TS just classique? Eller har jag glömt min JLC-historia..?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Svinlätt; classique är för liten, grande taille är vad vi i tråden har även om min gran' sport är pyttelite större än gt, grande reverso är lite större och så 976 som är ytterligare lite större. Lite betyder på reversospråk just lite, skillnaderna är inte enorma. Sen bär de ofta större än vad måtten vill påskina pga wrist presence.... Så finns ju squadramodellerna men de är ju fyrkantiga :confused:

Just ja - var nog Reverso GT jag funderade på som kandidat
 

meo_swe

Audemars
Så jävla vackra. När jag blir chef Sverige så kommer jag nog ha en sådan (bland annat).
Fan, detta intresse bara snor mer och mer pengar...
 
Topp