• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Liten" paketöppning.

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ok jag vilseledde lite i topic, tråden handlar om nyinkommet men det blir ingen paketöppning för jag bara slet upp lådan i morse när dhl bankade på dörren.

Var för "liten" då, undrar ni? Jo jag har nämligen gjort en liten resa från 45/44mm klockornas land till det mer beskedliga 36-40mm området. Dissar inte större klockor men just nu är det inte det som gäller här. Har sökt efter en bra beater ett tag, snöade in på cwc dykare men gillade inte fasta bandstift, hade tidigare en seiko skx007 som jag gillade men störde mig på kronan som grävde sig in i handleden. Sökandet gick vidare och det kändes som om det var helt kört, hittade inget som föll mig helt i smaken. Då helt plötsligt såg jag en tråd här på forumet som fick mig att börja titta lite på hemsida från Singapore. Där hittades en bra beater som passade in på: billig men bra, schysst/respekterat märke, inte för stor.
8e3e2e4u.jpg
8y3y3e2a.jpg


Seiko skx013. 38mm diameter. Känns först som väldigt liten även jämfört med 40mm klockor men efter nån timme på armen tycker jag bara att den är stenhård! Och den "gräver" inte som storebror skx007 gör. Tycker den påminner om nått typ vintage militärt stuk.
Detta blir klockan för alla hård, smutsiga och våta jobb framöver.
Glad sommar!
 
Topp