• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten recension om Italienskt Gummi-Nato från Bonetto Cinturini

Pluto

Cartier
Bakrund: Bonetto Cinturini har gjort högkvalitativa gummi-straps i 30år och är ett italienskt företag som många inom klockvärlden känner till. Det behövs alltså ingen vidare presentation.
Nytt från Bonetto på baselmässan i våras var exklusiva gummi-Nato, självklart gjorda i italienskt naturgummi! Många var nyfikna på det relativt "nya femomenet" och det blev en succé.
Som ni säkert känner till är forumsponsoren Royalstraps.se återförsäljare för en del av Bonettos sortiment bl.a. deras nya gummi-nato som både finns i 20mm och 22mm i flera färger.

Jag hört mycket gott om bonettos gummikvalité och tyckte att det såg riktigt bra ut! Bestämde mig därför att köpa ett och här ska jag nu dela med mig av mina intryck!

Så fort jag öppnade paketet (som för övrigt kom efter bara två dagar, från Royalstraps) möttes jag av en fantastisk doft av vanilj!
Jag blev snabbt mycket imponerad på vilken kvalité det ligger bakom detta gummi-strap!
Efter en stund av beundran och "sniffande" :hilarious: satt jag på nato-bandet på min Seiko PADI. Jämfört med vanligt nato i nylon var det lite svårare att sätta på pga av friktionen mellan gummit något som dock var väntat och inte särskilt konstigt.

Väl på handleden sitter gummi-natot som en smäck! Det är otroligt komfortabelt och mycket bekvämare, framförallt snart nu på vintern då stål-länkar har en tendens att bli väldigt kalla ute i kylan! Iallafall enligt mina erfarenheter.

Jag är verkligen nöjd, allt ifrån utseende till hur det känns, allt är perfekt! Rekommenderar verkligen detta till dig som gillar nato-konceptet men känner för att uppgradera till något mycket coolare eller rent av bara vill få fram en ny sida av din klocka!

Tack för mig! :)
IMG_6068.JPG

IMG_6063.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack för recensionen :) Hur upplever du längden på natot? Går det vika som vanligt eller måste det klippas om det blir långt?

:)
 

Pluto

Cartier
Tackar! Har varit sugen på att testa ett men funderade på om man kanske skulle klippa till det så det inte bygger för mycket på höjden. Tycker dock att det ser bra ut på dina bilder!
Var också lite små-orolig för det. Man vill inte ha en klocka under 40mm på detta gummi kanske men annars är det bara att slå till. Visst lite extra höjd men absolut inget extremt. :)
 

Pluto

Cartier

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Har haft en Bonetto Cinturini , RAF pilot rubber strap 20 mm - et av de absolut skönaste banden någonsin :)
Att prova ett Nato rubber fr Bonetto är ett måste :)
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Är det ngt som vet hur en SBDX 001 MM 300 sitter på ett sådant strap ? Jag tänker den är redan hög...
 
J

Jackson

Guest
Tack för denna recension! Varit sugen på ett till min SRP779 så jag kommer nog att köpa ett nu :)
 
Topp