• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten Tudor Black Shield-omröstning

Vilken föredrar du?

  • 4200CR (Rött)

    Röster: 26 23.4%
  • 4200CN (Brons)

    Röster: 85 76.6%

  • Totala väljare
    111

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Tycker Black Shield är en rätt cool historia; tänkte det kunde vara lite kul att se vilken av versionerna som tilltalar mest. För egen del är jag kluven; ruggigt läckert med de röda detaljerna och inte minst matchande röda sömmar i lädret. Å andra sidan känns bronsfärgen mer gångbar över tid.. Svårt i-landsproblem det här helt enkelt!

Bilderna lånade från nätet.

4200CR

tudor-42000CR-BKLS_MED.jpg


4200CN

tudor-42000CN-BKRS_MED.jpg
 

farlig

Breitling
4200CN såklart, jag är också ute efter en black shield. Tänkte beställa från Orologeria Bodoni på C24 men har inte riktigt pengarna än. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Av de två du visar så är den röda coolast.. I verkliga livet där man tveklöst skulle välja det ljusa moccabandet till bronsvarianten så är bronsklockan överlägsen!!!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Brons, men med alcantra band och inte gummi som på din bild. Har haft en själv sedan januari och ångar mig inte en sekund även om jag tvekade lite och funderade på den röda när jag köpte den.
 
Topp