• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Liten Tudor

Gummo

Joker
2-Faktor
Ropade hem den här lilla gulliga Tudorn till min fru på auktion för någon månad sedan. Det mekaniska verket tickar på fint och håller tiden. Den är knappt 20mm i diameter och liten även för ett damur. Funderar på att försöka hitta ett guldarmband eller kanske brun ödla. Tyvärr är tavlan lite skadad men det är inget man ser när den sitter på armen. Min fru blev väldigt glad men jag tror att min entusiasm var något större vid paketöppningen. Vet inget om klockan och kan tyvärr inte bidra med någon läsvärd essä om historik. Om någon vet mer eller kan hänvisa var jag kan ta reda på mer om modellen vore jag tacksam. Här är några bilder:
IMG_0655.jpg

IMG_0647 - version 2.jpg
IMG_0652.jpg
 

Maro

Audemars
Haha kan se det framför mig hur du rycker och drar i paketet samtidigt som du ger henne paketet! Fin, grattis till fru Gummo! Vad skulle hon haft för avatar?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Maro Nu var det ju inte min familjs avatarer jag ville diskutera i denna tråd men eftersom ingen har nåt att komma med vad gäller Tudorn så bjussar jag på några förslag till frugans avatar. Givetvis ur samma film:

gumman.jpeg
gumman2.jpeg
gumman3.jpeg

Nu tillbaka till ämnet. Liten Tudor.
 

jabla

Sarlacc
Det har du rätt i, har alltid trott att både rosen och typsnittet byttes ut samtidigt men man lär sig alltid något nytt. :)
 
Topp