• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Litet kul att folk i flygvapnet tydligen köper dessa!

trumpetera

Panerai
suse7a7a.jpg


Dom kanske inte släpper delar omkring sig som di andra....! ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt mycket Sinn 103 över den även om boetten ser annorlunda ut. Vet att det finns något märke som använder deras grejer. Minns inte vad märket hette dock, men det var i princip samma klockor fast utan Sinnloggan. Ska försöka googla lite.
 

Rulle

Audemars
Chronotime är o&w självas sida ...
Är herr wajs som sköter sidan!
Rättså dyr om man jämför med amerikanska westcoasttime som säljer den för 950 dollar cirkus! (Man kan nog ändå prutelipruta lite på de med haha)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

trumpetera

Panerai
Jag gillar den verkligen! A.Wajs är en kul snubbe! Han köpte ur som ursprungligen tillverkats för andra märken, men av en eller annan anledning inte släpptes-i det här fallet har jag för mig det var Bell & Ross.

När det gamla Breitling gick i konken, köpte han mycket av lagret, och "brandade om" gamla NOS Breitling-modeller med namnet "Aviation".

Har för mig att jag läst något samband med Sinn också, men jag kommer inte ihåg riktigt!

.ch=China!!! Du gjorde min afton!! Tack! :)
 

DrDre

Patek
Jag gillar den verkligen! A.Wajs är en kul snubbe! Han köpte ur som ursprungligen tillverkats för andra märken, men av en eller annan anledning inte släpptes-i det här fallet har jag för mig det var Bell & Ross.

När det gamla Breitling gick i konken, köpte han mycket av lagret, och "brandade om" gamla NOS Breitling-modeller med namnet "Aviation".

Har för mig att jag läst något samband med Sinn också, men jag kommer inte ihåg riktigt!

.ch=China!!! Du gjorde min afton!! Tack! :)

Jo det var någon sorts triangeldrama i samband med att Breitling gick i KK och någon av dem, Sinn eller O&W, köpte rättigheterna (och delar) för den klassiska Navitimerdesignen. Kommer inte ihåg alla turer men resultatet är att det finns närmast identiska klockor med Navitimerdesign från både Sinn och O&W (och Breitling givetvis).
 
Topp