• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Livetråd - Guns'n'Roses, Friends Arena 2017-06-29

Moffan

Silver
2-Faktor
Äntligen!!!
Ni som minns dom magiska gigen på globen 1991 och den sprudlande kvällen på Stadion 1993 ska förstås gå ikväll och försöka återfånga magin från ett någorlunda originaluppsatt Guns igen.

Låt oss sparka igång en livetråd med bilder på klockor, konserten ikväll och en och annan Guns anekdot!

WP_20170629_08_58_10_Pro.jpg

Lämnade spelningen efter halva.
Axl är slut som sångare. Botoxad som få dessutom.
Bandet är fruktansvärt otajt emellanåt.

Var tragiskt att se och höra att t om de största banden faktiskt har ett bäst före datum.

Senast ändrad:
Noll koll. Sorgligt uttalande.
Nog har jag koll på musik och konserter efter att jag både jobbat med musik och varit på fler stora spelningar än troligtvis många andra.

Jag borde lagt till "jag tycker..." så hade du kanske inte tyckt att det var ett lika sorgligt och okunnigt uttalande.
Jag är bara ledsen och besviken över hur de lät. Enligt sorgliga mig.

Mycket tråkig publik med, som vevar lite med händerna och skriker "ooooh" första 7 sekunderna i varje låt för att sedan stå som lik.
Framförallt på ståplats.
Borde bli förbjudet med mobilkameror. Folk ägnar mer energi att titta på konserter genom sin mobil på plats.

Tråkigt.
Men Friends Arena, har inte stället fått kritik för jäklig dålig akustik?
Vissa ställen i arenan låter värdelöst att lyssna ifrån medans andra platser är det bra/ok?

Lämnade spelningen efter halva.
Axl är slut som sångare. Botoxad som få dessutom.
Bandet är fruktansvärt otajt emellanåt.

Var tragiskt att se och höra att t om de största banden faktiskt har ett bäst före datum.
Även om jag till viss del håller med så överdriver du lite. Men var (tyvärr) inte mer än jag hade räknat med från GnR.

Duff är kung och Slash gjorde också bra ifrån sig. Och även om Axl inte var som förr så gjorde han allt jag förväntade mig. Publiken däremot var ju helt kass.
Rätt låtar var det iaf! Jäkligt gott att höra Attitude.
Men jag hoppas att detta var ett farväl till publiken. Det var fantastiskt att se dem men slutar de nu så gör de det med hedern i behåll.

Såg ju ut som att Slash bar Hulk.

Senast ändrad:
Japp, det såg definitivt ut att sitta en Hulk på Slash.
Jag var inte speciellt aktiv i denna tråd under konserten och det berodde helt enkelt på att jag var helt jävla fokad på konserten, tyckte dom var skitbra igår.
Vilken jävla energi, starkt av gubbarna att köra på i 3 timmar. Och visst rösten håller inte i alla lägen och ljudet på Friends är kass.
Men jag tror det står bortom allt rimligt tvivel att Axl och killarna bara gör det här för att få lite deg på kontot.

Jag håller med om att det var en riktigt bra spelning. Visst, de lät bättre förr men kändes som att de gav allt det hade för att göra det så bra de kan. Och högsta nivån är vääldigt hög! Slash är en gitarrgud och Axl använder hela sitt breda röstregister otroligt.
Lite sådär att de kör typ åtta covers och några inte alls så roliga låter från Chinese Democracy. Men alla dem stora klassikerna var hur bra som helst!

(bilder inte tagna av mig) :)
1200.jpg

1200.jpg

Jag håller med om att det var en riktigt bra spelning. Visst, de lät bättre förr men kändes som att de gav allt det hade för att göra det så bra de kan. Och högsta nivån är vääldigt hög! Slash är en gitarrgud och Axl använder hela sitt breda röstregister otroligt.
Lite sådär att de kör typ åtta covers och några inte alls så roliga låter från Chinese Democracy. Men alla dem stora klassikerna var hur bra som helst!

(bilder inte tagna av mig) :)
1200.jpg

1200.jpg
Stabila bilder fan!!
Uppe på läktaren var det så jävla livat att det inte gick att ta vettiga foton.

Inte tagna av mig! Expressens, men kände att tråden behövde lite bilder ;)
Missade att bilderna INTE var tagna av dig.
Fattar inte att Slash pallar spela så hårt HELA TIDEN, han tog ju knappt en paus på hela spelningen, och sedvanligt så rörde han knappt en min på hela spelningen.

Tillbaka
Topp