• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljudet av en klocka

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Är det bara jag som kan sitta tyst och lyssna på en klocka och njuta en ljudet av två kristaller som slår mot ett metallkugghjul 28800 ggr/h?
Hundratals små små delar som tillsammans jobbar för att driva fram visarna i olika hastighet över en tavlan som tillåter att återge tidens gång..

Imponerande..

(ja, det borde finnas ett alkolås på KS..)
 

Fredgusta

Panerai
Gör precis samma sak och jag lägger oftast klockan på örat när jag har svårt att sova, eftersom slagen är väldigt lungande :smug:
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Spindelur...
Har en bra film på mitt då det går, och den där långsamma, långsamma sången... Mmmm....
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
En sjuk lyssnare av dess like är Thierry Stern han skall kontrollera alla minute repeaters med sina begåvade och superba hörsel. Fel klang och dom åker tillbaka till urmakaren illa kvickt!
 

point1

Cartier
Är det bara jag som kan sitta tyst och lyssna på en klocka och njuta en ljudet av två kristaller som slår mot ett metallkugghjul 28800 ggr/h?
Hundratals små små delar som tillsammans jobbar för att driva fram visarna i olika hastighet över en tavlan som tillåter att återge tidens gång..

Imponerande..

(ja, det borde finnas ett alkolås på KS..)

Ljudet av två kristaller som slår mot ett metallkugghjul? :s
 
Ljudet av två kristaller som slår mot ett metallkugghjul? :s
EscapeAnimation.gif


Typ...
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    20.3 KB · Visningar: 37

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Låter Omegas nya 8500 verk annorlunda? dels är det lite långsammare, men den har ju dom även sin co-axel som har en till kristall i sig..
 

Rojalisten

Panerai
har en vägg klocka som farfar har byggt. Den hörs över halva stan, så den vaggar mig så gött på kvällarna =)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som kan sitta tyst och lyssna på en klocka och njuta en ljudet av två kristaller som slår mot ett metallkugghjul 28800 ggr/h?
Hundratals små små delar som tillsammans jobbar för att driva fram visarna i olika hastighet över en tavlan som tillåter att återge tidens gång..

Imponerande..

(ja, det borde finnas ett alkolås på KS..)

Jag brukar ligga i soffan när jag slappkollar tv och ha klockan mot örat. Det är gött och ren njutning att bara lyssna på hur allt bara fungerar där inne :) , såååå fridfullt !
 
Topp