• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ljus urtavla

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hej!
Jag tänkte ägna denna tråd till klockor med urtavlor som är ljus/vit/silver, det var länge sedan jag såg en sådan tråd om just detta. (Jo jag är säkert blind :angel: om så ber jag om ursäkt). Lite av anledning till denna just nu är för att jag söker en med just ljus urtavla, det jag har nu är en visodate och funderar att byta denna mot något roligare.

Jag har spanat in några automatiska som alternativ:
Oris Artix Date 39mm 01 733 7713 4031-07 8 19 80
oris artix.png






Trodde aldrig jag skulle säga: TAG Heuer Carrera 39mm WAR211B.BA0782

Tag H.jpg




Certina DS 1 Day-Date 39mm C006.430.11.031.00

Certina.jpg


Vilka tycker ni är snygga och eller med bra urverk? Eller vilka med ljus urtavla har ni, som ni kan rekommendera???
 

Julle

Omega
Gammal hederlig Seiko SARB035 kanske?? Äger den inte själv men verkar vara sjukt mycket klocka för den lilla pengen :happyhappy:

upload_2016-3-25_22-36-5.png

(Snodd bild)

EDIT: Lägger in en schysst review från youtube på klockan, får iallafall mig att pirra i brallan och bli sugen att beställa en..
 
Senast ändrad:
En AT full-size med ljus tavla och vitguldsindex, gärna då den allra första generationen med kaliber 8500A och med ram runt datumfönstret - de senaste versionerna saknar denna vilket i och för sig är ett klokt beslut rent funktionellt då ramen skuggar datumet - men samtidigt gick mycket av den vackra estetiken förlorad i mina ögon.

Här är min :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
En AT full-size med ljus tavla och vitguldsindex, gärna då den allra första generationen med kaliber 8500A och med ram runt datumfönstret - de senaste versionerna saknar denna vilket i och för sig är ett klokt beslut rent funktionellt då ramen skuggar datumet - men samtidigt gick mycket av den vackra estetiken förlorad i mina ögon.

Här är min :hungry:

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg

Absolut den är verkligen fin din AT, jag har en med svart urtavla, måste kanske kolla in den lite mer
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Varför tveksam till Tag?
Dom gör mycket rätt just nu, bara gamla synder som gör dom lite bespottade här på forumet. Carrera är riktigt fina.
Måste instämma. Fick prova en väns Carrera och blev positivt överraskad över hur bra och skönt den satt på handleden och hur skön länken var.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Måste instämma. Fick prova en väns Carrera och blev positivt överraskad över hur bra och skönt den satt på handleden och hur skön länken var.

Dom är riktigt trevliga, tycker det är lite fördomsfull attityd till Tag på ks, dom har släppt mycket intressant dom senaste åren.

Jag bör få möjlighet att prova dessa i slutet av april när jag ska till huvudstaden och se vilket intryck de ger. Under förutsättning att AD har den hemma.
 
Senast ändrad:
Topp