• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lock - lock

Då min dotter på 1.5 år börjar intressera sig på vad pappa har på handleden så tyckte jag att det var dags att köpa hennes första klocka. Lock-lock är vad hon säger när hon menar klocka. Haha så sött så man smälter.
DSC_0543.JPG

DSC_0544.JPG
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Swatch räknas definitivt inte, däremot äger Swatch group b.l.a Jaquet Droz som definitivt räknas.
Antar att du menar att de inte är dyra nog för att räknas till märkesur. Har Droz giraffer? Låter trevligt
Van cleef & Arpels? Är det märkesur för dig?

images(3).jpeg


Ont: Snygg klocka @Johanssons Kakel jag köpte en flik flak till dottern när hon var 2. Inte ofta hon vill ha den på tyvärr.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Antar att du menar att de inte är dyra nog för att räknas till märkesur. Har Droz giraffer? Låter trevligt
Van cleef & Arpels? Är det märkesur för dig?

images(3).jpeg
Nah, priset har inget att göra med det. Snarare volymerna de prånglar ut som opium till folket. Jaquet Droz har (mig vetandes) inte några giraffer. Jag påpekade bara faktumet att Swatch äger Jaquet Droz. Van Cleef & Arpels är definitivt ett märkesur.
Tack för att du hittade ett som vågar köra på giraff :)
 
Antar att du menar att de inte är dyra nog för att räknas till märkesur. Har Droz giraffer? Låter trevligt
Van cleef & Arpels? Är det märkesur för dig?

images(3).jpeg


Ont: Snygg klocka @Johanssons Kakel jag köpte en flik flak till dottern när hon var 2. Inte ofta hon vill ha den på tyvärr.
Lock- lockar bärs tydligen bara vid speciella tillfällen som vi vuxna inte har en aning om, tror jag.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Nah, priset har inget att göra med det. Snarare volymerna de prånglar ut som opium till folket. Jaquet Droz har (mig vetandes) inte några giraffer. Jag påpekade bara faktumet att Swatch äger Jaquet Droz. Van Cleef & Arpels är definitivt ett märkesur.
Tack för att du hittade ett som vågar köra på giraff :)
Då förstår jag hur du tänker. Swatch, Rolex, Breitling och de andra volymtillverkarna är inte märkesur medans Jaquet Droz, Nic & Mel och Magrette är det? ;)
Ingen orsak. Fyll gärna på med fler. Vore kul med en giraff klocka. Synd att inte Jaquet har en.
 
Kom och tänkte på girafferhanars uppvaktning mot honorna nu och undrar om jag valde rätt motiv. Hanen vrålar fram och slår med full kraft med sin hals mot honans njurar så att hon pissar ner sig. Hanen luktar på urinen om hon är brunstig. Är hon det så våldtar han honan. Hm... Fan skulle ha valt humlemotivet.....
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Kom och tänkte på girafferhanars uppvaktning mot honorna nu och undrar om jag valde rätt motiv. Hanen vrålar fram och slår med full kraft med sin hals mot honans njurar så att hon pissar ner sig. Hanen luktar på urinen om hon är brunstig. Är hon det så våldtar han honan. Hm... Fan skulle ha valt humlemotivet.....
Låter ju som vilket random krogbesök som helst..... ööööhhh
Edit: Nej, inte.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Swatch räknas definitivt inte, däremot äger Swatch group b.l.a Jaquet Droz som definitivt räknas.
Om en tillverkare driver utvecklingen av mekaniska ur framåt så tycker jag nog de räknas. Sistem 51 är ett rejält steg i klockutvecklingen, kanske inte ett sådant steg som Rolex/PP/etc tycker om, men det visar på nytänkande...

@Johanssons Kakel
Snygg klocka. Min grabb fick en Batman som jag inlägget till ära bär själv :)

DSC_0158-01.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Om en tillverkare driver utvecklingen av mekaniska ur framåt så tycker jag nog de räknas. Sistem 51 är ett rejält steg i klockutvecklingen, kanske inte ett sådant steg som Rolex/PP/etc tycker om, men det visar på nytänkande...

@Johanssons Kakel
Snygg klocka. Min grabb fick en Batman som jag inlägget till ära bär själv :)

DSC_0158-01.jpeg
Hmm det har du ju rätt i, jag ändrar mitt svar till ja :)
 
Om en tillverkare driver utvecklingen av mekaniska ur framåt så tycker jag nog de räknas. Sistem 51 är ett rejält steg i klockutvecklingen, kanske inte ett sådant steg som Rolex/PP/etc tycker om, men det visar på nytänkande...

@Johanssons Kakel
Snygg klocka. Min grabb fick en Batman som jag inlägget till ära bär själv :)

DSC_0158-01.jpeg
Tack! Nu ska man bara hitta klockan.... Ligger nog i nån lekback haha
 
Topp