• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Loggas ut oftare nu?

Torsten

Guld
2-Faktor
Fler än jag som blir utloggade från KS titt som tätt den senaste veckan?
Får ibland logga in 2-3 gånger per dag.

Tvåstegsautentisering funkar inte heller längre för mig (blir inte tillfrågad om att ange någon kod)

Kan så klart vara något problem hos mig men ville kolla om fler hade samma problem.

Det har skett förändringar i hur browsers hanterar kakor under våren, vilket ganska ofta påverkar bland annat "inloggning-minnet", det beror på site. Förändringarna rullas långsamt ut i tex Google Chrome till små grupper av användare i taget, utan koppling till browserns versionsnummer. Just nu kan man inte vara 100 på att ha samma beteende i exvis Chrome som sin kompis/kollega, som har exakt samma version av browsern.

Det låter lite som att du har råkat ut för denna typ av problematik, men det är en ren gissning.

Den tekniska termen att googla för den som vill veta detaljer är "cookie samesite".

Just nu har exvis NETS/dibs problem med autentisering av id/betalkort hos tredje part (banken) för bland annat iOS 12.4 och lägre på grund av problem relaterade till detta.

Jag har inte märkt någon skillnad här på ks, men händer ganska ofta på Tradera. Använder Chrome på 2 enheter.

Det har skett förändringar i hur browsers hanterar kakor under våren, vilket ganska ofta påverkar bland annat "inloggning-minnet", det beror på site. Förändringarna rullas långsamt ut i tex Google Chrome till små grupper av användare i taget, utan koppling till browserns versionsnummer. Just nu kan man inte vara 100 på att ha samma beteende i exvis Chrome som sin kompis/kollega, som har exakt samma version av browsern.

Det låter lite som att du har råkat ut för denna typ av problematik, men det är en ren gissning.

Den tekniska termen att googla för den som vill veta detaljer är "cookie samesite".

Just nu har exvis NETS/dibs problem med autentisering av id/betalkort hos tredje part (banken) för bland annat iOS 12.4 och lägre på grund av problem relaterade till detta.
Tackar för infon!

Får upp detta i konsolen för Chrome:

Anteckning 2020-03-24 115039.jpg

Ska testa att aktivera annons- och spårningsblockeringen igen då jag tog bort dem på KS för ett tag sedan och se om det löser problemet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp