• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Logo Royalstraps och Testpiloter för ny Beater Watch.

Medstil

Omega
Hej !

Tack för all hjälp med synpunkter om olika produkter för startande av ny Webshop.

Tanken är att shoppen ska drivas interaktivt med kunderna som inspiration och bollplank.

Lovar att mycket bra erbjudanden kommer enbart för medlemmar på forumet som tack.

Ny Logotype klar, Jag nöjd och reklambyrå nöjd..men vad tycker ni ??

Behöver 2st Testpiloter för en ny Beater Watch, Du får klockan som tack.

Du ser den under Säljes : Grymt Cool Beater.

Skicka gärna på PM varför just du ska bli detta och gärna ref till Recentioner du gjort och bilder.

Följ gärna på Instagram Royalstraps.

Ha en bra dag / Mathias



RS_480px.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Logotypen känns lite amerikansk diner blandat med gammaldags bensinmack. Och lite Wes Andersonnig i färgvalet på skölden/texten inuti skölden. Ska bli intressant att se hur resten av den grafiska profilen kommer att se ut :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Tycker att typsnitt och färgsättning känns tagen...reklamfirman är det Blue saints, järnkaminerna, UCS, och fabriken?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Tycker att typsnitt och färgsättning känns tagen...reklamfirman är det Blue saints, järnkaminerna, UCS, och fabriken?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Inget av de typsnitten du visar upp är ens snarlika det i den tidigare logotypen... När det kommer till färgerna så är det möjlgitvis den mörk - och ljusblå som är lika de i dina exempel, men att järnkaminerna skulle ha någon slags ensamrätt på dessa kulörer känns inte så troligt.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Inget av de typsnitten du visar upp är ens snarlika det i den tidigare logotypen... När det kommer till färgerna så är det möjlgitvis den mörk - och ljusblå som är lika de i dina exempel, men att järnkaminerna skulle ha någon slags ensamrätt på dessa kulörer känns inte så troligt.
Givetvis finns det ingen ensamrätt. Har även svårt att tro att JK skulle ha några invändningar. självklart får TS göra som han vill. Han bad dock om feedback,och jag svarade med mina associationer. Det känns vidare som att man anställer en reklamfirma/pr-byrå för att komma med något nytt och fräscht. Det tycker jag inte att man har gjort. Visst jag gillar det. Men det är ju för att det för mig skapar positivitet, men det är ju kopplat till DIF.

Rent tekniskt, juridiskt samt grafiskt. Har du säkert rätt. Men det var dessa tankar som väcktes hos mig.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
GIvetvis ställer jag upp som testpilot.
Perfekt kandidat till detta uppdrag då jag aldrig släpper av klockan och lever ett mycket aktivt liv.
Ständigt ute och reser samt tränar 5 dagar i veckan.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag gillar loggan, färgsättningen och typografin.
Det är fint att den är lite mörk och jag anar att den gör sig fint i tryck.
Men titta så muggig den ser ut mot den vita bakgrunden här. Det är viktigt att tänka på när det gäller färgval och design på din sajt. Den dämpade tonen på loggan måste passa in men utan att hela sajten blir muggig.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Givetvis finns det ingen ensamrätt. Har även svårt att tro att JK skulle ha några invändningar. självklart får TS göra som han vill. Han bad dock om feedback,och jag svarade med mina associationer. Det känns vidare som att man anställer en reklamfirma/pr-byrå för att komma med något nytt och fräscht. Det tycker jag inte att man har gjort. Visst jag gillar det. Men det är ju för att det för mig skapar positivitet, men det är ju kopplat till DIF.

Rent tekniskt, juridiskt samt grafiskt. Har du säkert rätt. Men det var dessa tankar som väcktes hos mig.


Jag förstår dina associationer och menar inte att kritisera dessa, de är ju som du sa personliga. Det jag menade var bara att typsnittet i den första logotypen är ett linjärt typsnitt medans de andra är av typen skripter, mekaner och liknande, alltså inte samma slags typsnitt. Lite skitnödigt från min sida såhär i efterhand, men så kan det bli ibland ;)

Vidare tycker jag inte att logotypen som visas upp i ursprungsinlägget är särkilt personlig (och med personlig menar jag att den känns intetsägande som varumärke), har du betalat en byrå för framtagandet av enbart logotypen eller fick du en profil också?

Mvh
 

Medstil

Omega
Jag förstår dina associationer och menar inte att kritisera dessa, de är ju som du sa personliga. Det jag menade var bara att typsnittet i den första logotypen är ett linjärt typsnitt medans de andra är av typen skripter, mekaner och liknande, alltså inte samma slags typsnitt. Lite skitnödigt från min sida såhär i efterhand, men så kan det bli ibland ;)

Vidare tycker jag inte att logotypen som visas upp i ursprungsinlägget är särkilt personlig (och med personlig menar jag att den känns intetsägande som varumärke), har du betalat en byrå för framtagandet av enbart logotypen eller fick du en profil också?

Mvh

Logotyp för webshop enbart.
 

Medstil

Omega
Hej !

Tack för all hjälp med synpunkter om olika produkter för startande av ny Webshop.

Tanken är att shoppen ska drivas interaktivt med kunderna som inspiration och bollplank.

Lovar att mycket bra erbjudanden kommer enbart för medlemmar på forumet som tack.

Ny Logotype klar, Jag nöjd och reklambyrå nöjd..men vad tycker ni ??

Behöver 2st Testpiloter för en ny Beater Watch, Du får klockan som tack.

Du ser den under Säljes : Grymt Cool Beater.

Skicka gärna på PM varför just du ska bli detta och gärna ref till Recentioner du gjort och bilder.

Följ gärna på Instagram Royalstraps.

Ha en bra dag / Mathias



RS_480px.jpg


Första Testpilot klar...men en till klocka ska testas och ges bort helt gratis !
Märk PM Testpilot.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker möjligen att det duger som märke. Men inte som logga. Det skulle åtminstone behövas fler applikationer för att förstå hur den är tänkt att användas.

Dessutom, och nu är det möjligen detaljer, heter det "royal straps" på engelska. Men på grund av hela "skrivihop.nu"-lobbyn har många svenskar börjat skriva ihop engelska ord. Jag skulle acceptera "RoyalStraps" i ett märke. Men i versaler ser det tyvärr ut som en miss.
 
Topp