• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Logo tavlor cool eller inte cool

Cool?

  • Ja

    Röster: 61 49.6%
  • Nej

    Röster: 31 25.2%
  • Oklart

    Röster: 23 18.7%
  • Avskyvärt, jag motiverar varför i tråden.

    Röster: 8 6.5%

  • Totala väljare
    123

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
logo140-4_zps409f9d47.jpg

logo140-1_zpsdf9ef700.jpg

logo140-2_zpsc60eb9b1.jpg

http://www.network54.com/Forum/207673/message/1404816340/FS-+Rolex+Dials+with+Arabic+Logos
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Cool i vissa fall. Dom i länken, sådär. Gillar qaboos och khanjar loggorna mer!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
svårt att säga... Jag hade dock gärna haft en med arabisk logga. eller en fulsnygg coca-cola...
 

JL72

Omega
Jag röstade alltså för avskyvärt, och tar konsekvenserna genom att skriva detta inlägg. För mig känns det som värsta sortens franken - the real deal men smutsig och besudlad. Nu klommer jag med säkerhet inte att tjäna in någon guldklocka med företagstryck eller inskription hos någon arbetsgivare, men dessa drar jag över samma kam.

Känns lite som en överdimensionerad vinge på skuffluckan till en tvåhundrahästars Subaruy Impreza, eller för den delen en sänkningssats och kjolpaket till en BMW 316. Går fetbort i min värld. Så långt ifrån SHEF man kan komma.

/Johan
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag röstade alltså för avskyvärt, och tar konsekvenserna genom att skriva detta inlägg. För mig känns det som värsta sortens franken - the real deal men smutsig och besudlad. Nu klommer jag med säkerhet inte att tjäna in någon guldklocka med företagstryck eller inskription hos någon arbetsgivare, men dessa drar jag över samma kam.

Känns lite som en överdimensionerad vinge på skuffluckan till en tvåhundrahästars Subaruy Impreza, eller för den delen en sänkningssats och kjolpaket till en BMW 316. Går fetbort i min värld. Så långt ifrån SHEF man kan komma.

/Johan

Du pratat om aftermarket och ihopplock, du vet att dessa finns på riktigt?
 

JL72

Omega
Du pratat om aftermarket och ihopplock, du vet att dessa finns på riktigt?


Ja, jag har sett sådana. Var det inte någon tjomme i Stockholm som via en tvivelaktig hemsida sålde "oversize-armbandsur" som var gjorda på svetsade rovor från Omega?

Min poäng är följande: Är det Rolex själva som målat de avskyvärda loggorna på tavlorna är det bara trist, inte franken, men det betvivlar jag att de gjort. I övrigt torde min syn på saken framgå med all önskvärd tydlighet av mitt inlägg ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ja, jag har sett sådana. Var det inte någon tjomme i Stockholm som via en tvivelaktig hemsida sålde "oversize-armbandsur" som var gjorda på svetsade rovor från Omega?

Min poäng är följande: Är det Rolex själva som målat de avskyvärda loggorna på tavlorna är det bara trist, inte franken, men det betvivlar jag att de gjort. I övrigt torde min syn på saken framgå med all önskvärd tydlighet av mitt inlägg ;)


De har gjort det. Ganska så många dessutom.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Org. är coolt. Hade gärna velat specialbeställa en klocka med personlig tavla grå Rolex...
Misstänker dock att det inte är gratis....
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Oklart…normalt sett inget för mig…men kanske finns det någon übercool logga därute som jag inte sett!:p
 

Obeedoobe

Friends of KS
Är man styv nog att bära upp det, kör! Väntar fortfarande på att en Rolextavla med KS logan ska dyka upp. Vem blir först?
 

DrDre

Patek
Personligen är jag väl inte så där förfärligt road av logos (vapen) för diktaturer eller skräpmat. Något flygvapen eller dykarfirma dock rätt skoj.
 
Nja... dvs det är lite småcoolt, men skulle inte betala någon direkt prispremium för det och det är ju oftast tal om en hel del premium för detta om jag förstått det rätt.
Som jämförelse tycker jag nog bättre om Stella-tavlorna på DD.
 

Kairo

Panerai
Om man inte har någon anknyitning till loggan känns det lite fel. Visst, det är häftigt med historia osv, men då ska den vara väldigt intressant.
 

Maro

Audemars
Jag är nog beredd att hålla med någon av ovan talare om det beror på vad det är, jag gillar det överlag men hade aldrig lagt pengar på något med någon skräpmatskjedja...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bara cool om man har fått klockan PERSONLIGEN i tjänsten för att den fyller ett syfte, som "Comex", till exempel... Till skillnad från belöningsklockor... Eller reklamklockor.
 
Topp