• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LOGOTYPETÄVLINGEN! Det drar ihop sig....

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det någon som väntat på resultat från logotypetävlingen? Ingen? Någon?

Ett bra gäng med kul och bra förslag har trillat in och det är faktiskt jävligt kul att så många engagerar sig. Stort tack för det! Ett kvitto på att vi har ett riktigt skönt forum!

Som ett första steg så kommer vi i den här posten att publicera (nästan" alla förslag som kommit in. Varför inte alla? Jo, för att vi och juryn har valt två finalförslag. Dessa två finalförslag kommer presenteras i en separat post...där alla kommer att få lägga sin röst på det förslag som de tycker är bäst.

Röstningen funkar sedan enligt följande:

Det finns tre "röster": juryn (som består av en utvald skara reklamfolk som inte har någon koppling till forumet och som inte ens är klockintresserade, proffs alltså), forumledningen och forummedlemmarna. Juryn lägger en röst, forumledningen lägger en röst och forummedlemmarna lägger en röst (som alltså blir det som ni röstar fram i den separata röstningsposten).

Klart som korvspad!

Nu, färdigsnackat, här kommer de sköna förslag som skickats in! Beskåda, garva, beröm! Det är sjukt kul att vi fick in så många förslag! :cool:

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg


Återigen, stort tack för alla förslag! Strax kommer den separat röstningsposten med finalisterna!
 

Hubbatix

Cartier
Ojojoj, många riktigt vassa bidrag som blev ratade, kan knappt vänta på att få se de som faktiskt gick vidare!

/Daniel Z.
 
V

Viggen

Guest
Många av dessa ser hur proffsiga ut som helst. Jag hade kunnat tänka mig att rösta på flera av dessa bidrag. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul! Bara ni inte väljer ett alternativ med Klocksnack särskrivet, så är jag nöjd. :mrgreen:
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: LOGOTYPETÄVLINGEN! Det drar ihop sig....

Äh. Synd att man inte vann! :)

skickat med telefonen.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Håller med föregående talare ! Verkligen många fina förslag ! Bra jobbat :D ! Nu blir man ju supernyfiken på vilka två bidrag som gick vidare till "Grand finale" :D !
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Denke! Inte för att vara sån, men kan du inte tanka upp dem på KS egna server istället? Dropbox är tydligen flaggat som olämpligt av min arbetsgivare. :(
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Denke! Inte för att vara sån, men kan du inte tanka upp dem på KS egna server istället? Dropbox är tydligen flaggat som olämpligt av min arbetsgivare. :(

Be din chef ringa mig så ska jag prata med honom! Så kan du ju inte ha det. :mrgreen:
 

BME

Cartier
Många schyssta loggor!

Men måste bara fråga det står Etabl. 2012, som jag då antar är förkortat Etablished?
Borde det inte stå Establ. för Established 2012?
Eller har jag (som så ofta) missat något helt?! :?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vilket seriöst och kul upplägg! Otroligt många kul och bra bidrag, spänningen inför röstningen och de två finalisterna är enorm. :) Bra jobbat alla!
 
V

Viggen

Guest
Mitt bidrag var tydligen så dåligt att de inte ens vill visa upp den. LOL! :)
 
V

Viggen

Guest
Denke skrev:
Viggen skrev:
Mitt bidrag var tydligen så dåligt att de inte ens vill visa upp den. LOL! :)

var det inte med? PM'a mig vilket det var så ser jag till att det kommer upp. Jag trodde vi fått med allt. :)

Nädå, det är ok! Det fick mig att först tro att jag var en av finalisterna. Ouch! :lol:

Ingen större skada skedd, jag tror att mitt självförtroende återhämtar sig om ett par månader. ;)
 
Topp