• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

LOGOTYPETÄVLINGEN! OMRÖSTNINGEN ÄR NU KLAR.

Vilken logga tycker du ska bli Klocksnacks nya logga?

  • Alternativ A

    Röster: 37 41.1%
  • Alternativ B

    Röster: 53 58.9%

  • Totala väljare
    90
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
ÄNTLIGEN DAGS!

Nu finalröstar vi om vilken som ska bli Klocksnacks nya logotype! Reglerna är enkla, varje medlem har en röst, det alternativ som fått flest röster representerar sedan medlemmarnas röst i huvudomröstningen. I huvudomröstningen avges tre röster (en röst från medlemmarna, en röst från forumledningen och en röst från juryn.

Juryn består av en handfull personer ur design-/formgivningsbranschen som är helt utanför klocknörderisvängen och bara gör en professionell bedömning av hantverket och utformningen.

När röstningen genomförts kommer vinnaren att utannonseras (preleminärt den 1/2 kl 21:00!

Alla medlemmar kan rösta på det alternativ de vill ska representera medlemsrösten fram till klockan 12:00 den 1/2.


Här är alternativen:

Alternativ A
2.jpg



Alternativ B
KS_logga_zpscfa89edb.png





Alla redo? Rösta!
 

Markus

Breitling
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Min första post på KS, efter en period av enbart läsande, blir en röst på alternativ A.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Kombinera kronan med KS från alternativ B.. Så har ni ngt.. ;)
Men förklara för en som är lite trög... Ska denna logga ersätta MKs kex och Panna eller texten Klocksnack till vänster på sidan eller ska den pryda forumets brevpapper och visitkort?
Jag ser ju hellre toppen på forumsidan precis som den är än att något byts ut mot en logga som inte säger någonting till en som inte vet vad KS står för...
Eller e de bara jag... :cool:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Ni som skriver i tråden, ni röstar också va? :)
Räknas ju inte annars.

Och, @Markus - ÄNTLIGEN! ;)
 

vonhall

Rolex
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Röstade på A för att den såg bäst ut! Är dock lite väl stulen. Eller är den en sk hommagelogga :D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Båda är riktigt snygga. Gillar typsnittet och känslan av gammalt klockmärke i A. Men kronan...det är ju en hommage!

Edit: som sagt...vi hojtade h-ordet i kör. Hur vore det med alt A utan krona...?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Denke för h-e! Ett bidrag på dropbox och ett på photobucket!!! Man undrar om du är pro-B. :D
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Röstar B.
Vad gäller A så handlar väl klockintresset så mycket mer än om Rolex, därav att jag väljer B.
B skulle dock behöva kännas mer klockrelaterat (urtavla? visare?). Det skulle kunna vara en logga för vad som helst, jeans, choklad etc.
 

JL72

Omega
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

A.

Hommage eller kronan från riksvapnet? Jag är kanske inte tillräckligt Rolex-skadad ännu. Nåja, den ser snygg ut. Lagom kitchig. :lol:
 

P-A

Sir Spamalot
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

A! Mest för att den loggan skulle se riktigt grym ut på en tröja, en keps eller på nyckelknippa...
 

Ricrob

Patek
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Håller med många andra om att A faktiskt är ngt snyggare men jag tycker verkligen inte att KS ska förknippas med Rolex mer än det redan gör, så B fick min röst.
 

Isodor

Audemars
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Varkendera , tyvärr.

Om jag var tvungen att välja, A utan Rolexkronan.

Hade varit kul med ett snyggt typsnitt och sen något som återspeglade urverk.
 
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Röstar B.
Den för inte tankarna så mycket till ett speciellt klockmärke.
Dessutom är B mjuk å gó!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: FINAL! LOGOTYPE! OMRÖSTNING!

Nu tycker ju inte jag att A ska tolkas som en rolexkrona, finns ju andra med kronor i loggan...Glycine, Fortis mfl.

Se kronan som att KS är ett KUNGLIGT klockforum (ja, kungafamiljen hänger här, självklart). :mrgreen:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp