• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

London - AW, cocktails och klubbar

johpe

Silver
2-Faktor
Tjenare

Drar om ngra veckor till London för lite freedom, har varit där rätt många gånger förut så tror mig har koll på shopping, boende o mat.
Men då jag oftast åkt med frun tidigare (men inte nu) så är min fråga om tips på bra afterwork häng, barer, cocktail-ställen och sen bra klubbar på natten?
(och har ni ngt alldeles eget smultronställe för käk så släng med det oxå!)

AW häng så tycker jag vilken pub som helst på ett hörn är trevlig. Du kan ju försöka dra till någon roof top bar on du vill göra det lite mer roligt.

Cocktail barer finns det ju hur mycket som helst av. Jag rekommenderar Milk & Honey som ligger i Soho, det är en medlemsklubb på övervåningen men på bottenplan är alla välkomna. Bra service, inte så dyrt och väldigt mysigt. Mitt trumfkort är såklart, The Savoy. De har dock fler än en cocktail bar där inne. Gå rakt in genom snurrdörrarna, rakt fram över det schackrutiga golvet, ner för trappen, gå förbi det lilla konditoriet till höger och ner för en trapp till och sen ligger det till vänster. Här får man hosta upp men jag tycker alltid det är värt det :)

Bästa hamburgaren finns på Patty & Bun. Sen tycker jag du ska testa Flat Iron, mycket bra mat för inga pengar.

AW häng så tycker jag vilken pub som helst på ett hörn är trevlig. Du kan ju försöka dra till någon roof top bar on du vill göra det lite mer roligt.

Cocktail barer finns det ju hur mycket som helst av. Jag rekommenderar Milk & Honey som ligger i Soho, det är en medlemsklubb på övervåningen men på bottenplan är alla välkomna. Bra service, inte så dyrt och väldigt mysigt. Mitt trumfkort är såklart, The Savoy. De har dock fler än en cocktail bar där inne. Gå rakt in genom snurrdörrarna, rakt fram över det schackrutiga golvet, ner för trappen, gå förbi det lilla konditoriet till höger och ner för en trapp till och sen ligger det till vänster. Här får man hosta upp men jag tycker alltid det är värt det :)

Bästa hamburgaren finns på Patty & Bun. Sen tycker jag du ska testa Flat Iron, mycket bra mat för inga pengar.

Tackar! Precis sådana tips jag var ute efter!
På The Savoy är det American Bar du syftar på gissar jag? Kollade på Milk & Honey, verkar som man åtminstone måste reservera plats även på bottenplan eller?
Jag kommer bo i Mayfair så verken Soho eller The Savoy blir speciellt långt bort, nice!
Annars hade jag funderat på The Luggage Room eller baren i The Connaught, ngn erfarenhet av dem?

Flat Iron käkade jag på sist jag var i London, riktigt bra! Patty & Bun är på "att göra" listan, ditt tips flyttade upp dem ett par platser, är det ngn av de olika P&B som är bättre än de andra? Har även funderat på att käka på The Ritz, hörde att det skulle vara riktigt bra för att bara vara 1* Michelin.

Tillbaka
Topp