• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

London!

Jonaz

Rolex
Åker med fru och barn, vi skall se harry potter spektaklet. Vad skall vi göra mer? Det finns inte utrymme för klockshopping, möjligtvis om det finns nått museéum? Behöver alltså tips på grejjer att göra i släptåg av en tioåring och en fjortonåring.
Tyvärr är bartips och finkrogar inte relevant heller... :(

Shoot!
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag gillar Churchill War Rooms skarpt, känslan där gör att man känner som om man var tillbaka i krigets dagar, finns även en del klockrelaterat i form av några av Churchills klockor.
http://www.iwm.org.uk/visits/churchill-war-rooms

Edit: Var själv där första gången när jag var 12 och har återvänt flera gånger efter det. Så det bör passa åldern rätt bra.

En annan grej som är rätt kul är London Dungeon och passar den åldern bra. Ett tips är att köpa biljett innan ni går dit då det kan vara sjuka köer. http://www.thedungeons.com/london/en/
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
What Porsan said. Det Amesoeurs sa med tilläget att du i så fall bör köpa biljetter kombinerat till Eye och Akvariet bredvid. Att tänka på är att alla biljetter kan grejas redan hemna i Sverige, det underlättar rejält och sparar massor av tid.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skippa London Eye... Inte värt kön, eller att köpa sig förbi den heller ( vilket gick när jag var där sist) På militärtemat finns ju den där miltärskeppet ( HMS Belfast?) som är roligt och intressant för alla åldrar. Annars är det väl bara att släppa in ungarna på leksaksaffären på Regent street och sedan gå in på Charles Tyrwhitt (kläder) eller Apple lite beroende på vad du vill bränna stålarna på. Vill du ha kläder och skor på samma ställe så leta rätt på Jermyn street.
 

EmmaE

Cartier
Åh, Harry Potter-spektaklet är bästa "museet" jag har varit på. Det är verkligen magiskt!

Madame Tussauds är ju fantastiskt roligt också :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Köerna till Madame T är ju helt sjuka, men det kanske är säsongsbetonat.

Annars shopping passar väl alla, kolla in Selfridges, där finns även fina ur att kika på.
 
Kanske lite sent ute, men Burlington Arcade är ett ställe jag tycker ni skall gå till! Det är en gammalt shoppingställe som ligger bakom Bond Street och Piccadilly. Det är ett vackert ställe, där det säljs bland annat klockor, kläder och skor... Finns också ett trevligt kafé precis vid ingången. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Var på en Chelseamatch förra året, helt dött på läktaren trots fullsatt. Var iofs mot Swansea, är nog bättre drag i derbyn men då är det å andra sidan svårare/dyrare att få biljett.
 

almeyero

Panerai
Var på en Chelseamatch förra året, helt dött på läktaren trots fullsatt. Var iofs mot Swansea, är nog bättre drag i derbyn men då är det å andra sidan svårare/dyrare att få biljett.


Så är det bland toppklubbarna överlag i England. Mestadels turister som är på matcherna, de riktiga supportrarna har inte råd längre.

Som sagt, vill man ha drag på läktaren är det de lägre divisionerna som gäller i England.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Museum:
Imperial War Museum - ett av mina favoritmuseum London, här kan ni slå ihjäl ett gäng timmar
Churchill War Rooms - Churchills bunker bevarad från andra världskriget, svincoolt
British Museum - mumierna är poppis
National History Museum - missa inte dinosaurie-delen!!
Tate Modern - okej, ett konstmuseum kanske inte lockar barn men byggnaden är jäkligt cool i sig OCH ni kan ta en promenad över Millenium Bridge
HMS Belfast, cool militärbåt som man får gå (typ) fritt på

Sevärdheter/affärer:
The Shard - fantastisk utsikt 300 meter upp (skit i London Eye och ta The Shard istället, boka tid innan!)
Old Spitalfields Market i Shoreditch - otroligt mycket skumma grejer som säljs där, funkar nog för barn också
Highgate Cemetery - naturen har fått ta över stora delar av den här kyrkogården som är från 1800-talet, östra delen är öppen för alla men västra under guidad tur endast (rekommenderas starkt!)
Hampstead Heath, Parliament Hill - när ni ändå är uppe vid Highgate ta en tur till Hampstead Heath och kolla in Londons skyline från Parliament Hill
London Aquarium - säkert kul för kidsen!
Hamleys - ta med 10-åringen till leksakernas mecka

Några spontana förslag! Har varit i London ca 10-15 gånger de senaste åren och anser mig ha liiite koll. London är fantastiskt :)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Var i London för några veckor sedan. Hamleys och Madame T uppskattades av min 10-åring. Köpte biljetter till Madame T på nätet innan vi åkte. Fanns dock ingen kö när vi var där på en söndag. Gick promenad längs Bond street och kikade i olika klockaffärer - uppskattades inte av grabben (trots att han mutades med dricka o godis av personalen på olika ställen) :) men han älskade sportbilarna som Blancpain hade utanför butiken.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Lånar tråden
Ska troligen dit om några veckor
4 grabbar, tips på matställen? Inte direkt fine dining men inte korvkiosk :)
 

kabro

Cartier
Lånar tråden
Ska troligen dit om några veckor
4 grabbar, tips på matställen? Inte direkt fine dining men inte korvkiosk :)

The Shard! Tog bara någon öl där, har ingen koll på matpriserna.
Det är en hyfsat ny byggnad, Europas tredje högsta. Väldigt njutbar utsikt :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Cha Cha Moon på Carnaby har fantastiska dumplings perfekt att luncha där någon dag.
Vill ni unna er fantastiskt bra kött så skulle jag rekomendera Barbecoa som ligger bakom St Pauls, en av Jamie Olivers absolut bättre restauranger. Ta inte för många bärs innan bara, maten där måste uppskattas och helst avnjutas med ett jävligt bra röd tjut.

Utöver det är Grill på savoy rätt så bra, lite pretentiöst men bra service och klassiska rätter.

Jag har säkert några mer tips men lite svårt att skriva allt här & nu. Vad är ni ute efter? Ren fylla med tillhörande fet bukfylla?
Ping Chami
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag ska till London med frugan och behöver era värdefulla tips på några bra restauranger samt sevärdheter utanför de traditionella turistfällorna.

Tack på förhand!
Matts
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Ba
Hej,

Jag ska till London med frugan och behöver era värdefulla tips på några bra restauranger samt sevärdheter utanför de traditionella turistfällorna.

Tack på förhand!
Matts
Barbecoa kan jag inte lobba tillräckligt för, riktigt bra mat, service och stämning!
 
Topp