• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines 13zn?

Oddset

Cartier
Såg att Hodinkee skulle sälja några Longines kronografer på Bergdorf Goodman och skickade dem ett mail. Båda var 13zn och i stål resp. guld. $ 43,750 & 68,750...:oops:

På chrono24 kostar den dyraste 13zn jag kan hitta typ 100 tsek medan de flesta, som anger pris, vill ha runt 50 tsek.

Vad har jag missat?
 

Ja du, jag vet inte riktigt vad du definerar som ett "Bra" verk, men enligt mig som studerar med ämnet så är det följande saker:
Den håller tiden otroligt väl trots att service ej är speciellt noggrann, den är gjort av mycket bra kvalité av material, och tillvägagångssättet av tillverkning är av mycket hög kvalité. Inga fusk eller genvägar har använts (T ex. modul till kronografen mm.)
Det är ett gammalt verk som har bevisat sig med tiden hålla otroligt bra, håller tiden, och än idag slår många kronografverk på fingrarna...

Med andra ord; Det är extremt hög kvalité på verket, framförallt för den tid den tillverkades på. (Tiden utan CAD för att designa delarna.)
 

fc2

Rolex
Ja du, jag vet inte riktigt vad du definerar som ett "Bra" verk, men enligt mig som studerar med ämnet så är det följande saker:
Den håller tiden otroligt väl trots att service ej är speciellt noggrann, den är gjort av mycket bra kvalité av material, och tillvägagångssättet av tillverkning är av mycket hög kvalité. Inga fusk eller genvägar har använts (T ex. modul till kronografen mm.)
Det är ett gammalt verk som har bevisat sig med tiden hålla otroligt bra, håller tiden, och än idag slår många kronografverk på fingrarna...

Med andra ord; Det är extremt hög kvalité på verket, framförallt för den tid den tillverkades på. (Tiden utan CAD för att designa delarna.)

Tack.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Blev ingen bra ping det där. Om du syftar på missfärgningen är det endast oxidation. Vanligt på guldboetter som legat oanvända en längre tid. Bara att putsa bort. Oddset
 
Topp