• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Admiral 2328-1 med integrerad länk

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nyinkommen Longines. Ett gammalt favoritmärke med integrerad länk, något jag suktat länge efter. Kollat seriöst både på Rolex OQ DD och AP RO men är i en svacka rent klockbudgetmässigt just nu. Mitt nick LongCon kommer från en Longines Conquest jag köpte på gamla TTT.

Märke: Longines
Modell/Ref: 2328-1
Material: Stål
Urverk: 6651 med 25 Jewels
Mått: 38mm i diameter utan krona. 12mm tjock.
Årtal: 70-tal
Länk: Integrerad solid

Första intrycket är långt över förväntan. Den känns väldigt gedigen och solid. Länken är fantastisk. Skicket är använt men i mitt tycke väldigt bra med tanke på åldern. Verket lär behöva en service i sinom tid och packningen var helt uttorkad.

Är helnöjd med denna klocka som är min modernaste. Den ligger helt rätt i tiden med den tidstypiska boettformen och integrerade länken som verkar blivit mer populär senaste tiden.

20141204_105235.jpg

20141204_105246.jpg

20141204_105253.jpg

20141204_110708.jpg
 

Fistface

Friends of KS
Grattis till en fantastiskt snygg klocka. Är bara tvungen att kommentera såhär några veckor efter. Var på väg att buda på den, men var dumsnål sket i det. För att straffa mig själv och lära mig att inte göra om det tvingar jag mig att titta på dina bilder en gång om dagen... ;)
Men med tanke på ditt nick och vad du skriver i trådstarten så hamnade den nog hos helt rätt snubbe. Så stort grattis.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Den var trevlig, integrerad länk is tha shit. Undrar om packningarna kan bli torrare...

Nej. Dom kan nog inte bli torrare :)



Grattis till en fantastiskt snygg klocka. Är bara tvungen att kommentera såhär några veckor efter. Var på väg att buda på den, men var dumsnål sket i det. För att straffa mig själv och lära mig att inte göra om det tvingar jag mig att titta på dina bilder en gång om dagen... ;)
Men med tanke på ditt nick och vad du skriver i trådstarten så hamnade den nog hos helt rätt snubbe. Så stort grattis.

Helt klart en mycket prisvärd klocka. Hör av mig med ett teaser-pm om den behöver avyttras i framtiden.
 
Topp