• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines cal. 27M, ca 1945 - Till priset av en halvdan utekväll! (Prisbump 30/3)

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Avslutad, osåld.

Nu var jag förvisso beredd på att denna inte skulle stanna alltför länge, men ändå. Lite längre var det allt tänkt! ;)
Men. Det är vår, och jag har fått en chans att köpa leksak på två hjul så då får det bli som det blir.

Gammal Longines från nån gång kring andra världskrigets slut är det alltså som säljes.
Går bra - håller tiden hyggligt. Åtminstone så pass att jag inte märker av någon differens över ett dygn. Gångreserven har jag aldrig utsatt för några empiriska studier, men uppvriden så tickar den i alla fall i ett dygn eller så.

Patina finns.

Mest tydligt på visarna, där något dumbass (för att citera Red Forman från That 70's Show) lagt på lume med, vad som verkar vara, en målarpensel. Men visst - klart praktiskt att ha visarna i lite olika färg - så att man aldrig tar fel på timme och minut.
Även lite charmig "radiumrost" (?) på nämnda visare.

Tavlan är fin (och original?), men har en del krackelyr och resningar i lacken.

Boetten har självklart fått en del bruksspår över de ca 70 åren som gått, men är fin överlag. Locket har dock utsatts för någon klåpare med skruvmejsel.
Det senare har även en del korrosion i kanten, så jag hade inte skrivit under på vattentätheten! ;)


Verk: Cal. 27M
Diameter: ca 33-34mm
Boettnummer: 23097/339
Glas: Domat plexi, hyggligt fritt från repor.
Band: Läder. Knappast original och i tråkigt skick!

Pris: 2.000kr 1.600kr +ev. frakt (se där, nu har ni råd med fem öl till!). Fritt fram för bud, givetvis!
F2F: Malmö/Lund
Retur: Absolut - om något är knasigt, inom två dagar. Köparen står för returfrakt.


IMG_4566.JPG

Repan precis över "Longines" numera borta.

IMG_4573.JPG


IMG_0183.jpg


IMG_0198.jpg


IMG_0209.jpg


IMG_0201.jpg


IMG_0202.jpg


IMG_0210.jpg


IMG_0212.jpg


IMG_0215.jpg


IMG_0175.jpg


IMG_0218.jpg
 
Senast ändrad:
Topp