• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Conquest 1960 i mint....

Andsan

Rolex
En Conquest 1960, 291 14k roséguld på stål i mint condition. Levererades enligt Longines till Libanon 1962 och på något sätt har den hamnat i Sverige
smile.png


Nu fick brorsan en kamrat
wink.png
















/Anders.S
 

Marckus

Panerai
Såg framför mig en bild på en klocka ovanpå en viss träbox när jag läste rubriken, och tänkte samtidigt som jag bläddrade ner att det här var helt sjukt! En tråd av andsan utan en klocka på den italienska träboxen...Men sen kom den...Sista bilden...

I övrigt var den riktigt fin, grattis!
 

Andsan

Rolex
Vilken vacker Longines, grattis till den och speciellt imponerad är jag av de snygga kronan! :)

Tack!

Denna krona är mycket ovanlig och därför eftersökt, bl.a av mig. Hittade en på bukten tidigare men den gick för över 1000 kr. Min guldconquest har en utbytt krona och mitt mål var att ge den en "originalkrona" och därför köpte jag denna men nu börjar jag ångra mig. Den får nog sitta kvar

Lite info om kronan är att det hände att klockans krona byttes ut i samband med försäljningen då kronan inte ansågs snygg/svår att snurras eller något annat skäl. Det är mycket sällan jag ser denna krona och därför är jag extra glad i dag att jag lyckades hitta en klocka med original kronan det blir nog en extra malt i kväll
 

Andsan

Rolex
Såg framför mig en bild på en klocka ovanpå en viss träbox när jag läste rubriken, och tänkte samtidigt som jag bläddrade ner att det här var helt sjukt! En tråd av andsan utan en klocka på den italienska träboxen...Men sen kom den...Sista bilden...

I övrigt var den riktigt fin, grattis!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vilket par, vilket skick! Man får ha solglasögon på när man tittar på dessa skönheter!
Vilket skick på emalj och guld!

Grattis!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Snygga klockor och kul parentes om hur kronan byttes ut innan försäljning, sådant höjer läsningen! :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Fantastiskt fina! Vilken underbar medalj med fisken på baksidan, man skulle kunna bära den ut och in! Grattis.
 
Topp