• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Conquest GMT

Någon som har erfarenhet utav denna? Har fått mersmak för longines efter att jag fick min legend! Verkar som att blå är snyggast på denna modell?

image.jpg
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Jag har faktiskt testat den vid ett tillfälle. Jag som har ca 17,5-18 cm runt handleden upplevde den som väldigt stor. Tavlan kändes även den "onödigt" stor, blev lite som att ha en väggklocka på armen.

Men det är bara min uppfattning. Iväg och testa den, du kan mycket väl tycka helt annorlunda! :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar den men skulle varit finare med stavindex, sen har jag för mig vattentätheten är typ 30m (eller något liknande, dvs. undvik bad och dush) vilket kändes lite trist.
 

-AG-

Breitling
Något sent svar kanske, men första bilden ger inte klockans proportioner rättvisa. Den andra bilden är bättre. Klockan är i mina ögon mera proportionerlig än den vanliga conquest. Ser nättare ut trots liknande form, mer på höjden och mindre diameter känns det som. Den röda visaren gör dessutom att klockan får mera liv än den vanliga conquest. Klockan ska ses live och är fantastiskt snygg om ni frågar mig. Anledningen till endast 50m är att den inte har skruvad krona, då jag gissar att den i övrigt håller samma täthet som en vanlig conquest (dvs 300m). Jag har dock både duschat och badat med min i två års tid utan problem. Är i övrigt mycket nöjd med min conquest GMT.
 
Något sent svar kanske, men första bilden ger inte klockans proportioner rättvisa. Den andra bilden är bättre. Klockan är i mina ögon mera proportionerlig än den vanliga conquest. Ser nättare ut trots liknande form, mer på höjden och mindre diameter känns det som. Den röda visaren gör dessutom att klockan får mera liv än den vanliga conquest. Klockan ska ses live och är fantastiskt snygg om ni frågar mig. Anledningen till endast 50m är att den inte har skruvad krona, då jag gissar att den i övrigt håller samma täthet som en vanlig conquest (dvs 300m). Jag har dock både duschat och badat med min i två års tid utan problem. Är i övrigt mycket nöjd med min conquest GMT.


Tack för svar, klockan har inhandlats och jag är väldigt nöjd med den
 
Topp