• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Conquest Heritage Chronograph (Prisbump!)

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Pris
11500
Returpolicy
Ingen f2f, 24h om skickas
Bilder Skickat
  1. Ja
Prisbump: 10500:-

Longines Conquest Heritage Chronograph uttagen NOS av mig i februari 2018. Modellen slutade tillverkas 2012 men mitt exemplar var alltså oanvänt tills i år. Fick genomgång av urmakare i samband med köp och kommer med 12 månaders garanti från grekisk handlare med bra rykte.

Storleken på 38mm är verkligen passande för denna vintage-inspirerande kronograf och har av mig uteslutande använts till skjorta och kostym på där den ledigt slinker in under manschetten. Klockans karaktär är svår att fånga på bild så om du har chansen rekommenderar jag verkligen att vi ses så du får se den.

Kommer fullset med cert stämplat i feb-18. Håller ca +2sek per dygn. Jag letade länge innan jag köpte denna och kan komma att ångra mig så tar mig rätten att när som helst dra tillbaka annonsen.

Priset är vad jag kan hitta lägst worldwide och skambud undanbedes men tycker du jag har prissatt helt åt helvete så får du gärna påpeka det. Frågor besvaras naturligtvis gärna och fler bilder kan skickas.


img_0483-jpg.734974


4e6aa8e0-5549-4172-b891-43c95f6e3020-jpeg.791403


50c5617e-f0f7-4f4b-881d-2d3a7f3abd23-jpeg.769325


På begäran följer några detaljbilder för att visa så mycket hairlines som möjligt. När jag granskade klockan noga upptäckte jag ett litet hack i vänstra nedre bandhornet också. Vet inte när det kommit och har inte sett det förrän nu så inte direkt iögonfallande men det finns där. Drar av 500kr på grund av detta.

IMG_1405.jpg
IMG_1406.jpg
IMG_1407.jpg
IMG_1408.jpg
IMG_1409.jpg
IMG_1410.jpg


Intressanta byten är Explorer 1 36mm, Aqua Terra Skyfall 38.5, speedy, IWC Ingenieur 3239, naturligtvis med pengar från mitt håll.
 

Bilagor

  • IMG_1405.jpg
    IMG_1405.jpg
    52.5 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:
Topp