• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Conquest PB!

Kaffefredrik

Cartier
2-Faktor
Pris
5000 OBRO
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Dessvärre har jag kommit fram till att klockor mindre än 38 mm inte funkar för mig. Denna jättefina Conquest som jag bytte till mig på forumet tidigare i år får därför vandra vidare.

Jag köpte den för 7000 förra året, byter mot nåt kul i samma prisklass men större än 40 mm.
16355769050237271273517652818459.jpg
16355769502881396383843518352485.jpg
16355769715968073925614704022416.jpg


Longines Conquest automatic ref 9020 från 1963 med strukturerad tavla, boett i stål som mäter 35mm ex krona och tar 18mm band.
Mkt skarp boett som gissningsvis är opolerad, välanvänd med repor men dock inte djupare förutom något märke på baklocket. Kronan är osignerad men är osäker om de ska vara signerade eller ej på dessa. Fin conquest medaljong på baklocket med mycket av den gröna färgen kvar.
Felfri krämvit tavla med fantastiskt fin struktur som är mycket svår att fånga på bild, gör sig allra bäst i verkligheten då den fångar ljuset väldigt snyggt. Coola visare och index i guld samt fint åldrar lysmassa, det har dock lossnat en liten bit från minutvisaren.
Automatiskt cal 290verk som går bra och håller tiden men ingen känd servicehistorik.
 
Senast ändrad:
Topp