• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Diver Legend 60s

Vesper

Rolex
Hej!
Var ute hos mina föräldrar och visste att det låg en gammal Longines och skräpade,
visste dock inte vad det var för något. Men till min glada överraskning så var det en Legend Diver :)

Den är tyvärr inte i så bra skick, så min fråga är går den att göra i ordning urtavlan är i rätt taskigt skick, kommit in vatten som löst upp den verkar det som, men den tickar som den ska iaf. Sen undrar jag om länken är orginal och bara spännet som är utbytt?

Får inte upp några bilder med ipaden. Kommer under kvällen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Var ute hos mina föräldrar och visste att det låg en gammal Longines och skräpade,
visste dock inte vad det var för något. Men till min glada överraskning så var det en Legend Diver :)

Den är tyvärr inte i så bra skick, så min fråga är går den att göra i ordning urtavlan är i rätt taskigt skick, kommit in vatten som löst upp den verkar det som, men den tickar som den ska iaf. Sen undrar jag om länken är orginal och bara spännet som är utbytt?

Får inte upp några bilder med ipaden. Kommer under kvällen.
Wow! Väntar med spänning. Helt klart ett ur som är värt lite tlc!
 

Vesper

Rolex
LQbCJUM.jpg
GcqBJh4.jpg
8zgpfQl.jpg
ZW98qzF.jpg
9b0is1m.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Underbar! Och den tavlan skall du INTE röra. Enda som behövs göras är att kanske fixa lysmassan i visarna, serva verket och ta bort den tråkiga länken (ej original) och sätta på ett tropic från tiden. Är mycket avundsjuk! Sälja till mig?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vissa har tur, så är de bara , vill du inte ha den kan du alltid sälja den till mig ;)


Sent from my iPån5, using Tapatalk
 

JayJay

Rolex
Nu sitter jag i o f bara med telefonen och ser inte så bra men det ser ju inte ut att vara ngn katastrof iaf? Ser tvärtom grym ut.
 
U

urinvånaren

Guest
Vilket flyt, behåll den, vad är det för inristade siffror på sidan? Grattis till en fin klocka!
 

Vesper

Rolex
Vilket flyt, behåll den, vad är det för inristade siffror på sidan? Grattis till en fin klocka!
Min farfar köpte klockan sen är det farsan som graverat in sitt födelsedatum tyvärr tror det var med försäkring att göra förr.. Men jag ska behålla klockan så det gör väl inte så mycket men lite tråkigt är det.
 

Vesper

Rolex
Underbar! Och den tavlan skall du INTE röra. Enda som behövs göras är att kanske fixa lysmassan i visarna, serva verket och ta bort den tråkiga länken (ej original) och sätta på ett tropic från tiden. Är mycket avundsjuk! Sälja till mig?
Man ser inte tavlan så bra på bilderna, ska se om jag kan få till några bättre men som sagt det är ingen katastrof. Vad var det för typ av armband när den såldes?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Man ser inte tavlan så bra på bilderna, ska se om jag kan få till några bättre men som sagt det är ingen katastrof.
Det tavlan är vad vi mögelfantaster älskar och skulle kalla tropical eller bara patinerad. Fler bättre bilder skulle uppskattas men gör för all del inget med den tavlan. Om du funderar på att göra något med tavlan är det bättre att sälja denna och köpa en ny legend diver.
 

naggge

Panerai
Riktigt, riktigt fin! Ta det lugnt med den där och rör inte för mycket på den. Lyssna på Aurum!
 
C

Crowolf

Guest
Riktigt underbart mögel! Den tavlan är fantastisk och ska definitivt inte tafsas på. Helt suverän!
 
Topp