Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var helt inne på Longines men nu lockar Orisen nästan mer. Ja, jag får ta mig in till Sthlm och prova båda.Jag sitter med exakt samma problem, Longines eller Oris.
Men frågan är vilken storlek du är ute efter? Oris finns i en storlek medan Longines finns i en uppsjö av storlekar.
Quartz eller automat?
Vilken urtavla dras du mest till? Longines har ett gäng olika (sektor, romersk o.s.v.).
Har du en AD i närheten så du kan klämma på båda?
Vad du än väljer så får du en väldigt sjysst klocka!
Otroligt charmig!Part i målet då jag nyligen köpte Orisen. Jag tycker den har en härlig art deco -aktig charm och perfekt storlek. Klart bäst i mitt tycke. Här på Molequin smooth cognac![]()
Snygg! Vad har du för storlek på handleden?Part i målet då jag nyligen köpte Orisen. Jag tycker den har en härlig art deco -aktig charm och perfekt storlek. Klart bäst i mitt tycke. Här på Molequin smooth cognac![]()
16,5 cm. Den är liten men ändå större än en klassisk Cartier tank. 38x2x motsvarar väl ungefär den klassiska medium Reverson tror jag. En rektangulär klocka blir ju snabbt väldigt stor så jag tycker den skall vara liten. Jag tycker den upplevs ungeför som en rund 36a i känslan men den är ju egentligen mindre.Snygg! Vad har du för storlek på handleden?
Grundmodellen på Dolce är väl samma pris ungefär. Sedan finns ju lite mer blingade varianter som drar iväg priset också vilket saknas för Orisen. En Oris rectangular i guld vore inte fel men blir nog ingen kioskvältare precis.Har en Dolcevita som jag gillar och är väldigt nöjd med och gillar man rektangulära ur så är ju bägge mycket fina. Kan väl gå på ett ut vilken man väljer om man går på utseendet.
Kan ju vara en fråga om vad man vill betala. Jag har sett att Dolcevitan har dragit iväg i pris.