• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines Evidenza på auktion, äkta eller fake?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kan inte säga något om äktheten på klockan, men jag ryggar instinktivt tillbaka när jag ser produktbilder som lika gärna kunde ha tagits med en kamera "årsmodell äldre".

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.it/ulk/itm/303365947650

Klubbas om 5 timmar, så vill gärna ha hjälp fort! Är den äkta? Är tveksam på baksidan, ska det se ut så?
Den är säkert äkta, men jag skulle passa på den auktionen.
1.Bilderna är dåliga, antagligen med flit.
2.Plasten på baksidan är kvar och helt gulnad (tyder på att förra ägaren varit en "amatör" så klocka är säkert inte i bästa skick i övrigt heller.
3. Evidenza modellerna brukar gå att hitta till bra pris och vara prutbara. Missar du en står dig tusen åter osv.
Kliv på något som i all tydlighet är enklare att avgöra, tycker jag.

Ganska otrevligt svar på en enkel fråga. Om TS är intresserad av modellen så är det väl i högsta grad rimligt att han ställer frågan på ett klockforum där han kan få vetskap?
Trist om det enda rätta svaret är det otrevliga. Både ger och tar hellre ”otrevliga” svar om så är fallet. Är det rimligt att begära att folk ska gå in och verifiera äktheten på ett auktionsobjekt, dessutom under tidspress? Nej.

Trist om det enda rätta svaret är det otrevliga. Både ger och tar hellre ”otrevliga” svar om så är fallet. Är det rimligt att begära att folk ska gå in och verifiera äktheten på ett auktionsobjekt, dessutom under tidspress? Nej.
Är det rimligt att se en enkel undran/fråga på ett forum som en begäran? Nej. Jag är inte din chef. Klicka inte om du inte har lust att hjälpa till, skippa tråden bara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp