• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines först ut med att höja priserna hos Swatchgroup.

Ponlarsson

Panerai
Hörde från AD för två veckor sen att Longines skulle höja "snart" för att ta steget upp på Omegas position. Omega ska på allvar bli utmanare till Rolex och Certina kommer höjas i pris för att ta Longines plats.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Hörde från AD för två veckor sen att Longines skulle höja "snart" för att ta steget upp på Omegas position. Omega ska på allvar bli utmanare till Rolex och Certina kommer höjas i pris för att ta Longines plats.

Jo det stämmer, dock verkar de ta lite tid för dem & de har mycket kvar att göra med "Logines" innan det är Omega klass.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Enligt Eriksons så kommer de troligtvis höja priserna på Sinn också ganska snart då många komponenter tillverkas i Schweiz.
 

durutti

Cartier
Glycine höjer priset med 15% från 1 februari enligt uppgift från ÅF.
Lite relevant i tråden då Glycine utrustar sina klockor med ETA-verk. Eta har tydligen höjt priset på urverk, oklart med hur mycket.
 

Knight

Cartier
Vore intressant med länk till trovärdig källa eller mailutdrag från AD/agent/representant från er som "bekräftar".. Säger inte att ni hittar på, jag är övertygad om att prishöjningar är att vänta, men ni vet hur internet är..
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Glycine höjer priset med 15% från 1 februari enligt uppgift från ÅF.
Lite relevant i tråden då Glycine utrustar sina klockor med ETA-verk. Eta har tydligen höjt priset på urverk, oklart med hur mycket.


Kör inte Glycine med Sellita numera? De är väl i och för sig också schweiziska, så effekten lär bli densamma.
 

Michael.

Rolex
Jag som suktat efter en Longines heritage ett tag nu.... och försöker hålla mig ifrån att köpa...

nu har jag alltså en bra chans att förklara för sambon att jag måste faktiskt köpa Nu :D för snart går priset upp... :woot: ;)
 
Topp