lillobillo
Basic
- Pris
- 4000
- Returpolicy
- Inga returer. Såvida klockan inte är en kopia.
- Bilder Skickat
- Ja
Säljer detta fina flaggskepp. Klockan håller tiden bra för att vara vintage, under 1 min avvikelse per dag. Det kan räcka med en kalibrering för att justera felet om så önskas. Klockan vrids enkelt upp med kronan, men vid tidsställning är kronan lite trögare. Vid klockan 5 finns en buckla på glaset som ser ut att vara en värmeskada eller liknande. Detta syns oftast inte och man glömmer lätt bort den om man har på sig klockan. Annars kan man alltid byta glas hos en urmakare för en slant. Kronan som sitter på är inte originalet som kom på dessa klockor. I klockan sitter det mekaniska urverket 30L som enligt min urmakare är ett av de bättre urverken från Longines under denna tid. Dessa urverk är även väldigt lätta att reparera om det skulle behövas i framtiden. På klockarmbandet sitter ett Longines-spänne som är köpt av Gamla klockor här i Stockholm så det bör vara äkta och tidsmässigt korrekt.
Klockan mäter 35mm i bredd exklusive kronan. Den upplevs enligt mig som större än andra klockor med samma bredd som jag har. Detta beror antagligen på formen av bandhornen. De är förövrigt sylvassa. Klockan ser inte ut att ha blivit polerad enligt mig. Urtavlan är i väldigt fint skick utan några märken. På baksidan av klockan finns själva flaggskeppet!
Här är information om denna klocka från Longines själva: "The original serial number 10'827'413 identifies a wristwatch in stainless steel bearing the reference 102, part of the Flagship collection. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 30L and was invoiced on 4 March 1960 to the company Terrasse, which was at that time our agent for Sweden."
Köparen betalar frakt och får därav också välja fraktsätt. F2F finns i centrala Stockholm, alternativt i Tyresö.
Jag tar inget ansvar för postens slarvande eller hantering av paketet.
Tack KS för annonsplats!
Klockan mäter 35mm i bredd exklusive kronan. Den upplevs enligt mig som större än andra klockor med samma bredd som jag har. Detta beror antagligen på formen av bandhornen. De är förövrigt sylvassa. Klockan ser inte ut att ha blivit polerad enligt mig. Urtavlan är i väldigt fint skick utan några märken. På baksidan av klockan finns själva flaggskeppet!
Här är information om denna klocka från Longines själva: "The original serial number 10'827'413 identifies a wristwatch in stainless steel bearing the reference 102, part of the Flagship collection. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 30L and was invoiced on 4 March 1960 to the company Terrasse, which was at that time our agent for Sweden."
Köparen betalar frakt och får därav också välja fraktsätt. F2F finns i centrala Stockholm, alternativt i Tyresö.
Jag tar inget ansvar för postens slarvande eller hantering av paketet.
Tack KS för annonsplats!
Bilagor
Senast ändrad: