• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines från 60-talet

Moberg

Breitling
Hej. Jag blev förvånad när jag hittade denna Longines hemma i en låda. Den gavs till min morfars far 1967. Klockan har sedan hans bortgång bara legat och sammlat damm tyvärr utan att jag visste att den existerade. Men nu har jag satt på ett nytt läderband och jag kommer nog bära den i fortsättningen. Jag har försökt att hitta mer info om klockan men jag har nästan inte hittat nånting om den här modellen. Är det någon här som vet något om klockan?
 

Bilagor

  • 1421114797583.jpg
    1421114797583.jpg
    101.8 KB · Visningar: 152

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hej. Jag blev förvånad när jag hittade denna Longines hemma i en låda. Den gavs till min morfars far 1967. Klockan har sedan hans bortgång bara legat och sammlat damm tyvärr utan att jag visste att den existerade. Men nu har jag satt på ett nytt läderband och jag kommer nog bära den i fortsättningen. Jag har försökt att hitta mer info om klockan men jag har nästan inte hittat nånting om den här modellen. Är det någon här som vet något om klockan?

Trevligt fynd! 18k?
Maila Longines och fråga med bra bilder och relevant info så kommer du få svar.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hej. Jag blev förvånad när jag hittade denna Longines hemma i en låda. Den gavs till min morfars far 1967. Klockan har sedan hans bortgång bara legat och sammlat damm tyvärr utan att jag visste att den existerade. Men nu har jag satt på ett nytt läderband och jag kommer nog bära den i fortsättningen. Jag har försökt att hitta mer info om klockan men jag har nästan inte hittat nånting om den här modellen. Är det någon här som vet något om klockan?
Grymt. Glöm inte att serva den innan du bär den. Oljorna är säkert torra sedan länge.
 
Topp