• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines gör det igen!

Shef?

  • Eh, ja...

    Röster: 92 52.6%
  • Nä?

    Röster: 41 23.4%
  • Oklart...

    Röster: 42 24.0%

  • Totala väljare
    175

jandan

Panerai
Nej, inte mitt stuk. Men de andra nya "vintage-modellerna" som släpptes på Basel-mässan tyckte jag var mer lyckade..
 

Marckus

Panerai
Orginalet i mitten brevid en likadan Eterna som min och en Lemania...

m3czechs.jpg
Dessa ur samt din eterna är bra mycket härligare än longines-uret!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Gillar hela deras heritage-serie. De är sjukt snygga, dock så är de enl min mening för stora, samt att de har för dålig WR. Ser helst att mina klockor har iaf 5-10atm. Longines kör ju gärna på 3 tyvärr.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
med gulnad index hade den varit svinful. nu innehåller den mest spår av "heritage". jag gillar, men det är oklart.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För lik originalet, men det är ju så de kör. Säljer den skall de ha cred annars skall de skämmas iom att originalet är så mycket tuffare att äga.
 

Grön

Omega
2-Faktor
Fin på bild men ingenting för mig.

Det hade varit häftigt om de hade fått med vridringen från originalet. Kanske inte unikt men i alla fall användbart och lite eget. Dessutom skulle de hållit tillbaka storleken. Redan origianlet är ganska stor.
 

fc2

Rolex
Gillar iden och stilen men datumet gör att urverk-direkt-från-hyllan känslan är för stor och det känns lite slött eller billigt att inte göra den lilla modden.
 

Barda

Cartier
Alltså, finishen ser ju Nice ut? Boettformen är lite skönt boxig. Men jag blir ändå lite vimmelkantig på ett dåligt sätt. Oklart!
 

ANkk

Cartier
Mitt longines hjärta börja dunka lite extra när jag såg titeln på tråden, tyvärr blev jag besviken när jag såg bilden :/
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det är lite som att dunka på kromlister och 22 tummare med centrumbult på en P1800.....

Shef i Trångsund.....men inte på Odenplan..,,
 

JesperO

Rolex
jag gillar den, men upplys gärna en gammal man - vad f*n betyder shef - ser att diverse coola ungtuppar svänger sig med det
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Klart att Majetek Vojenske Spravy är coolare och att man kunde varit utan datumfönstret men för dagligt bruk kan en 80 år gammal klocka kännas fel (för mig iaf)

Precistas homage PRS-9 är ju inte fel men verkar inte vara lätt att få tag på.

Ser fram emot att få bära denna!

:doctor:
 
Topp