- Pris
- 4500
- Returpolicy
- Ej retur.
- Bilder Skickat
- Ja
Longines Hydroconquest 41mm automat.
Uttagen 27/11 2015 hos Klockia.
Svart tavla och bezel (imho snyggaste utförandet)
Kommer med inner- och ytterbox, stämpat cert, instruktionsbok och hangtag (bör vara fullset)
Länk i full längd + en nyinköpt halvlänk som gör att det blir enkelt att få till optimal längd på länken.
ETA automatverk med hack / manuellt uppdrag, håller tiden bra enligt Toolwatch.
Kronan gängar som den ska.
Klockan är aldrig polerad, och första ägaren har använt klockan som bruksklocka så det finns spår av brukande i form av repor på stålet. Mest syns detta naturligtvis på de blankpolerade ytorna (bland annat är mittlänkarna på länken polerade)
Det finns även några dings på vridringens inlägg som är av aluminium på denna klocka.
Det finns även en lätt ding på kronans ena hörn.
Jag har haft en tanke på att mattborsta hela länken, då jag inte är så förtjust i delpolerade dito. Detta kan man själv göra med en Scotchbrite-duk om man inte är pedant, annars bör en urmakare kunna lösa det för en rimlig peng.
Alternativt så behåller man klockan som den är och använder den utan att vara rädd för att repa den
Det är en stabil klocka som är mycket för pengarna med god kvalitetskänsla.
Lägg till 150kr för rek.
Kan tänka mig att lägga denna som dellikvid på Breitling i 10k-klassen.
Swish.
Finns i Skåne.
Ej retur.
Referenser finns
Uttagen 27/11 2015 hos Klockia.
Svart tavla och bezel (imho snyggaste utförandet)
Kommer med inner- och ytterbox, stämpat cert, instruktionsbok och hangtag (bör vara fullset)
Länk i full längd + en nyinköpt halvlänk som gör att det blir enkelt att få till optimal längd på länken.
ETA automatverk med hack / manuellt uppdrag, håller tiden bra enligt Toolwatch.
Kronan gängar som den ska.
Klockan är aldrig polerad, och första ägaren har använt klockan som bruksklocka så det finns spår av brukande i form av repor på stålet. Mest syns detta naturligtvis på de blankpolerade ytorna (bland annat är mittlänkarna på länken polerade)
Det finns även några dings på vridringens inlägg som är av aluminium på denna klocka.
Det finns även en lätt ding på kronans ena hörn.
Jag har haft en tanke på att mattborsta hela länken, då jag inte är så förtjust i delpolerade dito. Detta kan man själv göra med en Scotchbrite-duk om man inte är pedant, annars bör en urmakare kunna lösa det för en rimlig peng.
Alternativt så behåller man klockan som den är och använder den utan att vara rädd för att repa den
Lägg till 150kr för rek.
Kan tänka mig att lägga denna som dellikvid på Breitling i 10k-klassen.
Swish.
Finns i Skåne.
Ej retur.
Referenser finns
Senast ändrad: