• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines HydroConquest automat 41 mm svart

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Sugen på något nytt så nu får min Longines HydroConquest hitta en ny ägare. Inköpt av mig som ny i januari 2012 och givetvis fullset.

Först lite data:
Modell: L3.642.4
Färg: Svart
Diameter: Ø 41 mm
Tjocklek: 12 mm
Armband: Stål + Gummi
Spänne: Viklås i stål med dyk förlängning
Bandbredd: 21 mm
Glas: Safirglas
Bezel (ring): Stål, svart, vridbar motsols
Urverk: Longines L633 (basverk ETA 2824/2) med 25 juveler, 28800 vph
Gångreserv: 38 timmar
Datumangivelse: Datum
Vattenskydd: 300 meter

Skick:
Glas, urtavla och visare: Perfekta

Bezel: Endast ett par mycket små repor som inte gått igenom den svarta färgen och som bara är synliga vid noggrann granskning med rätt belysningsvinkel. Omöjliga att fånga på bild

Boett: Mycket bra, små hairlines finns. Små spår av bandbyte på hornens undersida. Kanten på övre högra bandhornet har några små nagg. Knappt synliga för ögat men känns om man drar nageln över kanten. Syns på närbild.

Länk och gummi: Sedvanliga spår från användning och desk diving men inga större repor.

Går bra med en gångavikelse på c:a + 5 sekunder/dygn med det sätt jag använder klockan.

Gummibandet är Longines original med original viklås. Bandet är dock avsett för kronografmodellen som har något högre bandhorn och därför sticker bandet upp något över bandhornen. När jag köpte klockan fanns bara originalgummi för kronograferna (vet ej om Longines tagit fram något för denna modell ännu). Visuellt ser det ändå bra ut och Hydroconquesten gör sig mycket bra på gummi. Gummibandet passar en handled med 19 cm omkrets (tight mätt med måttband) men kan kortas för att passa mindre handled.

Pris 5400kr för klocka på stållänk. 800kr för gummibandet med viklås. Gummibandet sälj separat först efter klockan är såld och om köparen av klockan inte vill ha det.

Gärna F2F i västra Skåne (från Malmö till Helsingborg) annars skickar jag enligt överenskommelse med köpare. Köparen betalar eventuell frakt.

Returpolicy: F2F ingen. Vid frakt är retur möjligt på köparens bekostnad inom 48 timmar om beskrivningen ej stämmer.

Inga byten såvida ingen vill avstå från någon Tudor eller Rolex sportmodell och ta Hydron som delbetalning
L1.jpg
L2.jpg
L2a.jpg
L2b.jpg
L3.jpg
L4.jpg
L5.jpg
IMG_1485.JPG
L0.JPG

Tack KS för annonsplats
 
Topp