• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines HydroConquest Automatic 39mm & Hamilton Khaki Field Atomatic

VioletBread

Cartier
2-Faktor
Pris
1
Returpolicy
Enl överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej KS!

Dags att avyttra två klockor som tyvärr inte får se mycket bruk! En Longines HydroConquest 39mm automatic och en Hamilton Khaki Field Automatic.

Först ut har vi en Longines HydroConquest med svart urtavla. Köpt ny av mig från svensk AD i oktober 2019. Skicket är gott, men det finns spår av användning. I synnerhet på länkens polerade delar. Safir-glaset är, vad jag kan se, felfritt.
Storleken är 39mm, vilket är en bra storlek för klockan. Den upplevs större, men utan att kännas för stor. Baklocket är trevligt dekorerat med Longines logga. Under locket sitter urverket L888 med en 64h lång gångreserv, väldigt praktiskt om man t ex roterar mellan flera klockor. Går att både vrida upp manuellt och stoppa sekundvisare. Har inte mätt tidshållning exakt, men på armen har den gått +6-8 sek/dygn. Länken är 19 mm bred och har H-formade länkbitar med polerade mittbitar. Spännet är utrustat med en dykarförlängning och känns väldigt säkert. Hålls ihop av friktionspin och har solida ändlänkar. Kronan är gängad och klockan är vattenresistent till 300m.
Klocka känns otroligt välgjord rakt genom!
Kommer med allt som kom vid nyköp.

SÅLD!
Pris: 6700 kr skickad (rek inom Sverige ingår)
Byten inte av intresse.

30D08792-BECA-4DBB-99E5-5B3FC9605065.jpeg



Näst ut har vi en Hamilton Khaki Field Automatic. Köpt ny i början av 2019, jag själv tog över under januari i år. Första ägaren hade inte använt den mer än två månader och jag har inte hunnit med mer än nån vecka. Det är en väldigt trevlig klocka, men tyvärr inget för mig.
Boett på 38mm och med en bandbredd på 20mm. Finns bruksspår, främst på klockans enda polerade del: Glasringen. I övrigt är den i gott skick. Felfritt safirglas.
Genom baksidan kan man se det automatiska urverket H-10 med mäktiga 80h gångreserv. Verket går att vrida upp manuellt och kan stoppa sekundvisaren. Går några sek snabbt per dag, har inte uppmätt exakt. Inget som stört mig i alla fall.
Länken var oanvänd när jag köpte den och är av oyster-stil, men med delade mittbitar. Väldigt följsam och bekväm. Hålls samman av friktionspin och har solida ändlänkar.
Ingen gängad krona, men ändå vattenresistent till 100m.
Sanslöst mycket klocka för pengarna!
Kommer med allt som kom vid nyköp.

SÅLD!
Pris: 3600 kr skickad (rek inom Sverige ingår).
Byten inte av intresse.

Hör gärna av dig om du undrar något!

9D62E081-A660-456D-9BA5-82D8399C5C17.jpeg



Tack KS för ett kanonform!
 
Senast ändrad:
Topp