• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines hydroconquest automatisk eller certina ds action automatisk

DB15

Panerai
Pledge Member
De flesta verkar hålla Hydroconquest som favorit. Själv suktar jag efter Certinan. Har inte jämfört dem så kan inte uttala mig om skillnad i finish.

Har bara spanat på den nya Hydroconquesten som hastigast i butik. Jag vill verkligen tycka om den nya tavlan men kan inte komma ifrån känslan att det ser ut som en "jag lär mig klockan"-klocka med alla stora siffror. Den verkar också ha alla index målade på tavlan. Tycker det ser platt ut. Blir mer liv med utstickande index som Certinan har.

Berätta gärna i tråden vilken du valde till slut.

Kan hålla med till viss del där, är tyvärr inte ett så stort fan till den nya urtavlan. Men Hydron känns som en mycket bättre klocka, har faktiskt provat båda men valet förr till slut på Hydron.
 

Lithium

Cartier
Kan hålla med till viss del där, är tyvärr inte ett så stort fan till den nya urtavlan. Men Hydron känns som en mycket bättre klocka, har faktiskt provat båda men valet förr till slut på Hydron.

Tog du nya eller gamla?

Jag gillar den nya blå Hydroconquesten, riktigt läcker färg.

Även den med röd bezel och svart tavla är en favorit. Men man kanske tröttnar fortare på den.
 

Poppe

Cartier
Svart har jag klämt på lite. Men min favorit är den blå. Har bara sett röd med vit urtavla och den föll inte mig i smaken alls. Men både svart och blå är tjusig.
 

Jone

Omega
2-Faktor
Longines alla dar i veckan!
5FLISJEh.jpg
 
Topp