• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Hydroconquest nya modellen med keramisk bezel - 2019

Capeland

Cartier
Pledge Member
Pris
11250
Returpolicy
ingen retur. under garanti
Bilder Skickat
  1. Ja
Första och enda prisbump. Annonsen dras tillbaks på fredag.

Någon som är sugen på att vara bland de första ägarna i Sverige på denna grymma klocka. Köpte den som spontanköp på semestern på Joyeria Ideal (googla) Ej köpt hos gråhandlare!

Pratade med AD i Sverige idag och de beräknas nu komma till Sverige i slutet på Mars/början April.
List 14.750:-, på Klockia 13.650:-
Din utan väntetid för 11.750:- + frakt. Nu 11.250:- inkl rekad frakt.
Prutat och klart!


Säljer för att nu har jag testat den ;) Finns fler klockar jag vill prova.

Har haft den på mig i tre dagar, så skicket är nytt. Någon minimal swirl kan jag dock ha åstadkommit :) Cert stämplat 2019-01-11. Auktoriserad AD. Internationell garanti såklart.


Nya uppdaterade modellen av Longines Hydroconquest. Mina intryck de tre dagarna jag har ägt klockan är att det är ett rejält lyft från föregående modell.
+ Mindre plottrig urtavla med underbar blå urtavla, som växlar färg efter ljuset.
+ Grym keramisk ring med mer "distinkta" knäpp, jämfört med föregående modell
+ Nytt uppdaterat urverk L619-888 med 64!! timmars power reserve
+ Något nättare länk än tidigare. 21mm-20mm. (Tror föregångaren var 21mm-21mm, kändes mycket "bulkigare")
+ Grym klocka för pengarna
+41mm, bra storlek. Känns något större än SMP C, akta er för 43mm varianten. Väldigt stor.
------------------------
- Kunde enligt mig vara något "nättare" typ 40mm. Med ännu nättare länk, typ 20mm-18mm (subjektivt då jag har 17cm handled)
- Inga skruvade länkbitar, utan vanligt stift. Tycker Longines borde kosta på sig det i en klocka för 15K!

Annars en toppenklocka. Finns i GBG. Kan skickas till seriös KS:are. Referenser finns i GG-tråden.

Info: Ref: 37814969
Safirglas, 300 meter mm. Mer info finns på Longines hemsida.
Tack KS

IMG_1028.jpg
IMG_1053.jpg
IMG_1057.jpg
 
Senast ändrad:
Topp