• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines HydroConquest vs. Oris Aquis

andemannen

Breitling
Testa du med gummit på eller länk?

Spännet till gummit kan ha påervkan på den upplevs. Spännet och gummit i sig är överjävligt bra! Likaså länken
Testade på länk. Ja, länken kändes riktigt gedingen vilket jag gillade kraftigt. Det känns på länken på HCn att den inte håller samma kvalitet.
 

Wahre

Omega
Klart du skall ha en Aquis, helst blå som denna också (kanske inte framgår ). Mer kvalitetskänsla i detta prisläge får man inte enligt mig.
20160226_104921.jpg
 

andemannen

Breitling
En nyfiken fråga: har du bestämt dig vilken klocka som du kommer att köpa?
Jag funderar och funderar... Det enda som snurrat i huvudet på kvällarna är klockorna. Men jag tror det lutar åt HCn. Det Orisen faller på är att möjligheten att variera länk/läder/nato/perlon är kraftigt begränsad. Det argumentet väger ganska tungt då det är min enda klocka och jag kommer därför vilja dressa upp och ner den. I framtiden när utrymme ekonomiskt ges så kommer jag nog överväga att införskaffa en Oris och en dressare.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
+3s/24h på min HC hittills, kan inte säga att jag är annat än nöjd med köpet överlag. Haft klockan en vecka. Mest för kännedom.

Bär den med brunt läder, och tycker själv att den blir ganska allround i och med det. Då är jag en skjorta och jeanssnubbe utan något behov av att klä upp mig på arbetet. Jag upplever inte att den fastnar på något sätt i mandchettkragen.

Är annars inne på din linje att komplettera HCn med ett mer dressat ur, eventuellt redan till hösten. Lutar just nu åt någon Frederique Constant Classics, eller Tudor Day Date.
 

andemannen

Breitling
+3s/24h på min HC hittills, kan inte säga att jag är annat än nöjd med köpet överlag. Haft klockan en vecka. Mest för kännedom.

Bär den med brunt läder, och tycker själv att den blir ganska allround i och med det. Då är jag en skjorta och jeanssnubbe utan något behov av att klä upp mig på arbetet. Jag upplever inte att den fastnar på något sätt i mandchettkragen.

Är annars inne på din linje att komplettera HCn med ett mer dressat ur, eventuellt redan till hösten. Lutar just nu åt någon Frederique Constant Classics, eller Tudor Day Date.
Grymt! Skulle du kunna ta en bild så jag får se på skönheten med läder?

Ett bra komplement känns det som! Frederique Constant Classics är verkligen fina dress-klockor.
 

andemannen

Breitling
Hej igen! Blev till slut en HydroConquest. Blå 39mm. Efter en del research ang. storlek så föll valet på 39mm då jag har smala handleder och föredrar elegans före toolighet. Efter mycket mailväxling fram och tillbaka med en privat säljare från England så slog jag till och igår fick jag hem klockan. Är sjukt nöjd! Känns som det är väldigt mycket kvalitet för pengarna. Älskar den blåa färgen, härligt djup!

Har dock problem med storlek på länken, antingen så blir den för stor eller för liten. Har researchat en del och det säljs inte halvlänk till HydroConquesten (konstigt) men det säljs till Conquesten. Har ringt och pratat med Klockia.se och de kontaktade Swatch Group för lagerstatus och tur för mig så hade de en i lager :smug:. Använder klockan ändå till halvlänken har anlänt om än att den är lite för stor.

Kvar att införskaffa nu är lite natos inför sommaren!

Nykära och glada säger vi hej!


Må väl allesammans
 
Topp