• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines HydroConquest vs. Oris Aquis

Fanboy

Cartier
Hej igen! Blev till slut en HydroConquest. Blå 39mm. Efter en del research ang. storlek så föll valet på 39mm då jag har smala handleder och föredrar elegans före toolighet. Efter mycket mailväxling fram och tillbaka med en privat säljare från England så slog jag till och igår fick jag hem klockan. Är sjukt nöjd! Känns som det är väldigt mycket kvalitet för pengarna. Älskar den blåa färgen, härligt djup!

Har dock problem med storlek på länken, antingen så blir den för stor eller för liten. Har researchat en del och det säljs inte halvlänk till HydroConquesten (konstigt) men det säljs till Conquesten. Har ringt och pratat med Klockia.se och de kontaktade Swatch Group för lagerstatus och tur för mig så hade de en i lager :smug:. Använder klockan ändå till halvlänken har anlänt om än att den är lite för stor.

Kvar att införskaffa nu är lite natos inför sommaren!

Nykära och glada säger vi hej!


Må väl allesammans
Snygg klocka !! Själv har jag en svart 41:a, men angående storleken så har länken 3st microjusteringar som jag använder mig av ;)
Testa det om du inte redan gjort !
image.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hej igen! Blev till slut en HydroConquest. Blå 39mm. Efter en del research ang. storlek så föll valet på 39mm då jag har smala handleder och föredrar elegans före toolighet. Efter mycket mailväxling fram och tillbaka med en privat säljare från England så slog jag till och igår fick jag hem klockan. Är sjukt nöjd! Känns som det är väldigt mycket kvalitet för pengarna. Älskar den blåa färgen, härligt djup!

Har dock problem med storlek på länken, antingen så blir den för stor eller för liten. Har researchat en del och det säljs inte halvlänk till HydroConquesten (konstigt) men det säljs till Conquesten. Har ringt och pratat med Klockia.se och de kontaktade Swatch Group för lagerstatus och tur för mig så hade de en i lager :smug:. Använder klockan ändå till halvlänken har anlänt om än att den är lite för stor.

Kvar att införskaffa nu är lite natos inför sommaren!

Nykära och glada säger vi hej!


Må väl allesammans

Instämmer med föregående här ovan, har du testat mikrojusteringen..?
Blir sugen på att kränga på länken ett tag..

Min säger hej, utan länk..
 

andemannen

Breitling
Snygg klocka !! Själv har jag en svart 41:a, men angående storleken så har länken 3st microjusteringar som jag använder mig av ;)
Testa det om du inte redan gjort !
image.jpg
Jo, de har jag sett men tycker inte de gör någon större skillnad. Hoppas att halvlänken anländer snarast så jag kan använda klockan utan att känna den hela tiden! :)
 

AlexGoncalves

Breitling
Lånar den här tråden då Aquis och Hydroconquest är två av alternativen till min första "riktiga" klocka. Väger för och nackdelar. Stämmer det att Aquis har en keramisk bezel medan Hydroconquest har en i stål, och gör detta att Aquis inte blir lika repkänslig? Tackar på förhand för input!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Lånar den här tråden då Aquis och Hydroconquest är två av alternativen till min första "riktiga" klocka. Väger för och nackdelar. Stämmer det att Aquis har en keramisk bezel medan Hydroconquest har en i stål, och gör detta att Aquis inte blir lika repkänslig? Tackar på förhand för input!
Ja, materialen skiljer sig åt. Keramik är hårdare, inte lackad, och därmed tåligare. Alltså mindre risk att repa.
Men sköter du dig och inte daskar i klockan både här och där, så funkar även icke-keramisk väl. Det är inte så att den suger till sig repor.
 

AlexGoncalves

Breitling
Tack för snabbt svar! Känner det kommer bli en lång process innan jag lyckas bestämma mig. Kände på Aquis idag och fick bara bra vibbar, men det svider att man blir så limiterad i val av länkar/band.
 
Topp