• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines Hydroconquest

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen skillnad alls. Bara storleken :)

Edit: Mycket fin klocka. Rekommenderar dock den med blå sunburst-tavla och att köpa från Klockia (billigare).
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Klockia.se, men dom verkar höjt priset. En kompis köpte en där för 7.2k för några månader sedan (41mm)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
List har stigit på dessa. Ligger på 10500 nu...

Kan varmt rekomendera klockan, har en blå auto 39mm själv.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vill faktiskt ha 39mm då jag har ganska spinkiga handleder. Har du bilder on wrist? Det blåa ser väldigt olika ut beroende på bild,
Blåa skiftar färg beroende på ljus, därför är det den perfekta färgen ;)
Ser svart ut ibland, ser mörkblå ut ibland, ljusare ibland.

Riktigt fin klocka, fast har lite svårt för den polerade mittlänken. Men välj den blåa, och välj 39mm. 41mm-versionen ser större ut än vad den är enligt mig. 39mm är perfekt speciellt om du har spinkiga handleder.
 

Tomo

Omega
Kidnappar tråden men gäller samma modell. Svär man i kyrkan om man nöjer sig med en quartz... Visst jag själv som ska vara nöjd osv.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Vill faktiskt ha 39mm då jag har ganska spinkiga handleder. Har du bilder on wrist? Det blåa ser väldigt olika ut beroende på bild,

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Länken kan jag inte uttala mig om då klockan har varit på nato i 3 år och fortfarande ligger inplastad.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
På denna klocka, Ja. Välj 39mm.
Nu blev det fel. Det jag menar är att 41-versionen ser lite större ut än vad den är. Jag har ganska klena handeler och den känns alldeles för stor för mig. Däremot har jag en annan klocka på 41mm som känns perfekt.
Således; har du smala handleder, kör på 39mm.
 

Björklund

Panerai
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Bidrar med ett par bilder på min gamla 39'a. Trevlig klocka för rimliga pengar!

Edit: har väldigt smala handleder, ca 15cm.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Har bara skuggläst tråden men det bästa är ju att testa klockan. Säkert någon i dina krokar som har en du kan få klämma på för en kopp java å en bulle :)
 

MangeB

Omega
Hej!

Har en HQ som går efter ca 24 sek per dygn. För ca 2 månader sedan (då den också är inköpt) gick den mer eller mindre på sekunden. Vad bör jag göra? Den är inköpt hos klockia.se
Tack!
 

Ale

Cartier
Hej!

Har en HQ som går efter ca 24 sek per dygn. För ca 2 månader sedan (då den också är inköpt) gick den mer eller mindre på sekunden. Vad bör jag göra? Den är inköpt hos klockia.se
Tack!

Det kanske verkar heelt galet, men jag tänker utanför boxen här:
Kontakta Klockia.se. :woot:
 
  • Like
Reactions: PCB

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!

Har en HQ som går efter ca 24 sek per dygn. För ca 2 månader sedan (då den också är inköpt) gick den mer eller mindre på sekunden. Vad bör jag göra? Den är inköpt hos klockia.se
Tack!
Gå till en urmakare och få den ruckad, kostar max någon hundring. Eller så vänder du dig dit du köpt den, så ska det nog gå på garantin att få den ruckad.
 

pock

Breitling
Har haft min 41mm HC i ett år snart och jag är supernöjd! Jag har 16.5cm handleder och tycker storleken är perfekt. Är du osäker så gå och prova i butik innan du beställer.
Även jag kan varmt rekommendera Klockia.se.
 

El lingo

Breitling
Är det någon som vet vad det är för skillnad på L3.694.4.03.6 och L3.695.4.03.6??
Har sett att många onlinebutiker inkl. uret.se har båda modellerna. Jag kan dock inte se vad skillnaden är.. o_O
 

DavidGross

Breitling
Jag har en Longines Hydro Conquest Chronograph 47,5mm L3.665.4 (se bild). Jag är lite intresserad av att sälja denna fantastiska klocka. Köpte klockan för 5 år sedan i Malmö på Urhandel Bernhard Huke för 19.900 kr. Under dessa år har jag slarvat bort boxen pga flytt men kvitto finns kvar. Jag har bytt från dess original stållänk till ett läderband som även det köptes på samma butik som klockan.
Klockan är i mycket fint skick men har såklart lite skönhetsmärken på sig.

Hör gärna av er för mer information eller vid intresse.
 

Bilagor

  • 12244169_10156257890005346_1766054264_n.jpg
    12244169_10156257890005346_1766054264_n.jpg
    64.5 KB · Visningar: 101
Topp