• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Longines Legend Diver

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Halloj!
Undersöker intresset för min Longines Legend Diver då suget efter nytt börjar bli för stort. Först lite info om modellen saxat från Longines Hemsida:

Shape :
Round
Material : Stainless steel
Glass : Scratch-resistant sapphire crystal, with several layers of anti-reflective coating on the underside
Case Back : Screw-down case back
Dimension : Ø 42.00 mm
Water Resistance : Water-resistant to 30 bar
Case Specificities : Internal turning diving flange
Case Specificities : Screw-in crown
Caliber : L633, Self winding mechanical movement beating at 28'800 vibrations per hour and providing 38 hours of power reserve
Function : Hours, minutes, seconds and date.

Säljes fullset med inner- och ytterbox, dubbla garantikort, instruktionsbok och nån bok om Longines sportmodeller som ingick vid köp. Uttagen hos Rob Engström den 7:e Mars 2015. Köptes av en forummedlem i April 2015 av mig. Tidigare ägaren hade då bara burit den ett par gånger. Jag har roterat den med en annan klocka under det år jag ägt den. Klockan sitter idag på ett Hirsch Terra (kostade mig 700 kr), både detta band och originalband medföljer givetvis vid köp.

Skick: Skicket är bra, inga synliga dings utan enbart hairlines på boett och spänne.
Pris: 10 000 Kr.
Byte: Helst inte, men prova!
Leverans: Gör helst upp affär med Swish F2F i Sthlm eller Norrköping/Linköping. Boxen är förjävla tung och jobbig att skicka.

IMG_4031.jpg

IMG_4035.jpg

(Observera att varken Benjamin eller Elaka farbrorn medföljer vid köp.)

IMG_4033.jpg


(Ursäkta skitiga mobilbilder, kan givetvis skicka fler om så önskas)

Retur: Ingen då F2F föredras.
Referenser: Har bara en här på KS från köpet av denna klocka.
 
Topp