• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines Master stannat helt

Luma

Basic
Hej. Min Longines Master Collection L2.793.4.92.6 som jag köpte ny på Klockia 2019-11-30 har nu helt plötsligt mitt i natten stannat. Det går fortfarande att ändra tid och datum på klockan men den vägrar att ticka. har testat att dra upp den manuellt utan resultat.

En automatiskt klocka borde inte av vad jag förstår gå sönder efter endast två år. Har endast haft klockan på i det vardagliga livet i skolan.

Min garanti ifrån klockia på två år har gått ut och det jag har kvar är reklamationsrätten på tre år. Hur ska jag gå tillväga i denna situation?

Hej. Min Longines Master Collection L2.793.4.92.6 som jag köpte ny på Klockia 2019-11-30 har nu helt plötsligt mitt i natten stannat. Det går fortfarande att ändra tid och datum på klockan men den vägrar att ticka. har testat att dra upp den manuellt utan resultat.

En automatiskt klocka borde inte av vad jag förstår gå sönder efter endast två år. Har endast haft klockan på i det vardagliga livet i skolan.

Min garanti ifrån klockia på två år har gått ut och det jag har kvar är reklamationsrätten på tre år. Hur ska jag gå tillväga i denna situation?
Hej

Tråkigt. Försök reklamera via de du köpte klockan från. Tar de emot den skicker de den sannolikt till swatch group nordic som säger en av två saker:

1. Inte ett reklamationsärende, du får ett kostnadsförslag på gissningsvis 5k.
2. Det är ett reklamationsärende. Gratis service.

Sannolikhet ca 90/10.

Lycka till

Jag skulle ju foroka att pusha for lite GoodWill om svaret blir "Tyvarr du maste betala"
Garantin gick ju ut for ca 4veckor sedan. Ska verkligen en Longines inte halla langre an sa....kan du ju kosta pa dig att fraga med smasur min.
Kan ni inte se om det gar att ta detta arende pa garantin anda?

Men skynda dig in med klockan. Ju langre du vantar desto mindre chans har du till ovanstaende,

Jag skulle ju foroka att pusha for lite GoodWill om svaret blir "Tyvarr du maste betala"
Garantin gick ju ut for ca 4veckor sedan. Ska verkligen en Longines inte halla langre an sa....kan du ju kosta pa dig att fraga med smasur min.
Kan ni inte se om det gar att ta detta arende pa garantin anda?

Men skynda dig in med klockan. Ju langre du vantar desto mindre chans har du till ovanstaende,
Helt rätt! Argumentera utifrån vad man bör kunna förvänta sig av en Longines. Eller är dom kanske såhär dåliga osv...

Glöm ej heller att det är ett ur av deras Master collection, som skall viss på det fina och lilla extra. Ytterligare ett argument åt ditt håll ;)
Sedan är det ju förstås så att vilket mekaniskt ur som helst han strula närsomhelst. Det är ju rätt många delar o små toleranser... Men trots det tycker jag tveklöst att Longines bör ta det som goodwill givet att TS inte tappat den i stengolvet i hallen el dyl.

Hör av dig till Klockia!

Vore väl ändå bra tjurigt om de skulle hävda att garantin gick ut för 4 veckor sedan tycker jag. Tror och hoppas att det löser sig som ett garantiärende om du kontaktar återförsäljaren och pratar om saken. Hoppas det ordnar sig.

Tillbaka
Topp